ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Jag tror jag är frisk

Allmänt Permalink3

Måndag den 31 aug 2009-08-31

Jag tror jag är frisk

Åtminstone var jag så gott som feberfri i morse och jag har orkat var uppe en del idag, vattnat mina blommor och fotat till smycketävlingarna och det var tålamodsprövande kan jag säga. Antingen blåste vinden, eller så stod solen fel eller så låg smycket för nära kanten på pappret eller så blev det bländskuggor,.

Jag ”sprang” ut o in o drog med in det nyklippta gräset till allas förtvivlan, in till datorn ,lägga  in bilderna , nej de var ej bra, ut o hitta annat ställe fota på. Nej inte bra, in o prova fota i tvättkorgen, då rasade den o så gick klockan och så var dikten jag skrivit till sommarsmycket helt plötsligt borta trots att jag sparat ner den, men det var tomt så ngt datorspöke hade snott den kl 23 .55

Jag blev helt slut o stressad men nu har jag skickat in mina bidrag till två tävlingar. Jag vet att de andra som tävlar är så duktiga, men jag går ju igång på tävlingar av alla slag så jag har haft roligt när jag gjort dem Sen är ju hoppet det sista som släpper så det kanske är en jury som gillar mitt bidrag. Hoppas i alla fall.

 

Idag blev jag så glad. Telefonen ringde och en röst säger: "det är från Buketten, är du hemma på eftermiddan för det kommer blommor till er". Oj så kul. Jag/vi är ej bortskämda med blommogram så gissa om jag var nyfiken. Vem ville glädja oss?

Så kom blommorna och som det lilla barn jag är när det gäller paket(Jag älskar paket o uppvaktningar) var jag tvungen öppna dem fast jag var mitt i ett telefonsamtal.

Och det var rosor från V och PG. Oj vad glad jag blev. Nu pryder de vårt matrumsbord och varje gång jag passerar matrummet vilket jag gör alla gånger jag ska till köket ,toan mm så doftar de och jag gläds över blommornas skönhet och över goda omtänksamma vänner.

 

Jag har orkat prata i telefon flera gånger idag utan att hosta allt för mycket och det förljuvar tillvaron, sällskapstörstande som jag är. Två veckor utan att träffa vänner eller kyrkbesök på tre veckor  det tär på en sån som jag.

Nu ska ni få se att min lilja slagit ut och likaså den vita rosen

 

#1 - - FraudFeeler:

Flera länge emotsedda nyheter!!

Som vi har längtat efter lite positiva hälsobesked. Att du fått in dina tävlingsbidrag är oxå såååå roligt.

Liljan ser bra ut :-) Nu väntar jag på den feta knoppen jag har kvar i rabatten....

#2 - - Sol:

Roligt att höra att du mår bättre!

#3 - - Tåtti:

Tack gode Gud! jag blev sååå glad att höra att du är feberfri och bättre från hostan och att du orkat springa in och ut och fota och skicka in tävlingsbidrag. Jag tycker att du tar OK bilder och att dina smycken är fina :)

Till top