ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

En helt vanlig dag

Allmänt Permalink1

Onsdag den 30 december 2009

 

Sov bra, är så tacksam för varje natt jag får sova

Snabbtur på Ersboda men hittade ingen jacka, snabbt hem för kuratorn skulle komma .

 

Bra samtal, fick tala om min besvikelse när jag åkte in vid jul och hon konstaterade att  jag hämtar nya tag varje gång jag går ner. Hon säger jag är en perfekt patient på att hantera besvikelse och motgångar.

Kan bara säga att det är Guds nåd som gör att jag fixar det.

 

Dottern gjorde stan utifrån vart Afrikasamtal igår, så hon o Kompissen köpte sandaler(Julkapp) som de behöver därnere  o apotekskit med vätskeersättning mm.

 

Vi är bortbjudna i morgon och min del är att göra efterrätt, så jag startade ikväll för att jag ej ska bli för trött.

 

Dagarna går så fort utan at det känns som jag hinner /orkar så mycket  och snart är det dags för nytt cellgift. Men jag njuter av att inte ha en droppställning att dra på utan att kunna gå fritt i huset.

#1 - - Pia:

Hoppas ni får en riktigt trevlig och mysig nyårsafton!! Stora nyårskramen från mig till dig!

Till top