ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gott Nytt år

Allmänt Permalink6

 

Nyårsafton 2009

 

Vaknade av att jag varken fick upp mun eller ögon. Tänk att jag aldrig före cellgiftet tänkt på att vara tacksam för att jag har saliv i munnen och kan öppna den utan besvär. Det är märkigt att man först ska förlora förmågor innan man blir tacksam och tänker på hur fantastiskt det är att Gud skapat saliv som sköljer gn munnen utan min tanke eller ögonfransar som fångar upp skräp och morgonvar. Det är först när man ej får upp ögonen för att de är så igenkletade inne vid roten där fransarna skulle suttit som man tänker på det.

Så jag låg en lång stund och tänkte på allt vi egentligen har att vara tacksamma för.

 

När jag fått mitt morgon kaffe på säng så kunde jag åtminstone börja prata.

 

Sen har jag fortsatt min påbörjade efterrätt till ikväll. Hoppas den blir lika god som den ser ut på bilden. Ja egentligen gör jag två olika för att allas smaker skall bli tillfredsställda..

 

Så  nu vilar jag för nu tog orken bara slut.

 

Om jag ej skriver något  mer idag så vill jag önska er alla kära vänner Ett gott slut och ett Välsignat Gott Nytt År.

Så vackert var det på Disneyland i Florida

#1 - - Ch,B:

Gott Nytt År!

#2 - - Pia:

Fy tusan för att vakna på det sättet. Det är som du säger, inte förrän man lider brist på något kan man förstå att vara tacksam. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" stämmer rätt bra här!!



Men det är bra att du skriver om det, för jag sitter nu och känner mig tacksam för mitt spott! :o)

Hoppas efterrätterna blev bra och att även du kunde njuta av dem och kvällen. Kram!

#3 - - Berit Lindgren:

Jag vill också önska dig och hela familjen ett GOTTT OCH VÄLSIGNAT 2010. Kom till Margareta i Trollhättan i måndags så jag firar helgerna här. Här finns också mycket snö och inte skyfflar de bort den heller alltså inte lätt ta sig fram alltid. I dag har vi varit ute på promenad spikskodda. Men först var vi i högmässan. Prästen som skulle predika hade fått magsjuka så på morgonen ringde man pensionerade kh. Det blev en god stund med en rik liturgi och en fin gemenskap. Det är vilsamt här utan TV och ingen radio står på så om det varit kravaller, mord och våldsamheter i helgen så har i alla fall inte jag tagit del av det.

Kram på er alla tills vi ses - Berit

#4 - - Pia:

Sv: Ja, det är verkligen härligt med all snö.. Hoppas du hinner få några foton under helgen..

Har precis börjat läsa boken så jag vet inte än hur bra den är. Men den bästa Dan Brown-bok jag läst är I cirkelns mitt. Den finns på min 10-i-topp-lista!! Har du inte läst den; gör det!

Ja, det är skönt att tjejerna inte beblandat sig med kompisar som håller på med alkohol. Jag antar att det kommer en dag då de provar, men jag hoppas det dröjer. Jag är ju ingen nykerist själv, men dricker väldigt, väldigt sällan. Att den ena tjejen är med i nykterhetsförbundet bådar ju gott! :o) Men jag tror att det mer är kompisarna som drar än att ha tagit en ståndpunkt som nykterist. Men så långt allt gott!

Kram!

#5 - - Lillemor:

Fin bild ha fin dag

#6 - - mian:

det har du faktiskt rätt i, det där med saliv i munnen.. man skanar det inte förrän man är torr som ett russin i munnen. Vet precis hur det är.. har fått hälla in vatten i munnen för att få loss tungan... man blir verkligen tacksam för de stora små sakerna! Lycka till!

Till top