ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Det hemska ordet cancer

Allmänt Permalink0
15 juni 2009
Den här bloggen var tänkt som en positiv och glädjefylld blogg fylld av mina tankar kring smycketillverkning och mina trädgårdstankar. Men livet ändras fort och just nu ändrade det med rekordfart. Från att ha sett fram emot sommaren med glädje så ställdes allt på sin ända.
Jag har fått igen min bröstcancer
Inte nu, inte igen, varför nu, varför jag, varför var det inte nog med allt det jag redan drabbats av?
Varför nu när jag såg fram emot sommaren med sån längtan och glädje?
M som just tagit studenten, jag som fått ändra min hjärtmedicin så jag efter sex månaders outhärdlig huvudvärk skulle slippa att vara däckad sex timmar per dag för att jag inte kunde röra huvudet.
Jag som tänkte nu kan jag äntligen bara slappna av. Så blev det nu inte.

Hur ska jag kunna berätta för barnen? För vännerna, för min familj i övrigt? Vad ska jag säga?
Kan man förbereda och säga det på ett milt sätt? ” Mamma har cancer igen, Mamma ska ta bort sitt bröst, mamma är rädd att det har spritt sig när det vuxit så fort, mamma är rädd att inte orka var stark.
Nej så kan man inte säga”
Jag måste be Gud om styrka bara jag får gråta ut. Hur ska jag kunna säga det till min mamma som förlorat sin syster i bröstcancer? Nu är jag där igen. Pratade med min ena syster som skulle berätta det för min andra och så skulle hon gå hem till mamma så hon ej fick beskedet per telefon
Till top