ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Att man kan bli så sjuk

Allmänt Permalink3

Måndag kväll den 30 november 2009

 

Oj vilken superjobbig helg det varit, att man kan bli så sjuk. Febertoppar upp och ner på 40 graders feber. De har tagit en massa prover, gett mer penicillin av annan sort. Natten var vidrig med ideliga febertoppar och svettil. De kollade mig hela natten så jag ej skulle få feberkramper

 

Idag tog de kontakt med infektion för ingen vet vad jag lider av.

Så nu har ytterligare blododlingar tagits och svampundersökningar, tror snart de tagit ut lika mkt blod som jag fick i senaste blodtransfusionen.

Fått tre nya antibiotika idag, dropp och just nu får jag ett dropp av fetter, äggviteämnen och salter. Det ser ut som en blandning av filmjölk och potatisgratäng.

Jag har sovit mest hela dagen, orkar ej hålla ögonen uppe. Har ingen matlust och det är jobbigt bara att föra armarna till munnen.

 

Jag är så glad för alla som ber för mig och oss, tror att det är det som gör mig så lugn trots allt.

Nu måste jag bara vara på benen innan helgen eftersom jag ska ha andakten på julfesten och det vill jag verkligen få ha.

Sen måste jag få ngr friska dagar innan nästa behandling så jag hinner planera och ordna lite inför julen. Det är det som oroar mig att jag ska var så här sjuk till jul då blir det inge roligt för någon av oss..

Adventstiden är för mig en sån underbar tid då jag får utrymme för min pyssellusta och får göra julfint. Jag vill åtminstone få göra lite fint även denna jul.

#1 - - Maud:

Så skönt att höra av dig och så tråkigt att du är så sjuk. Förstår att du vill mycket men det viktiga är nog att du blir piggare bara och orkar göra julfint hemma. Krya nu på dig. Varma kramar!

#2 - - Louise:

Har kollat din blogg hela tiden, och saknade dig i lördags på konserten. Har också visat min dotter på bloggen som läser den och i lördags ringde hon och var mycket bekymrad och undrade om jag visste mer hur det var med dig. Så det är nog många oanade som också tänker på dig.

#3 - - Pia:

Åh jösses.. här är man borta från din blogg ett par dagar och så sätter jag théet i halsen när jag läser dina inlägg, blev skiträdd.. Hoppas sååå att du mår bättre idag och att de hittar "felet"..

Jag ber för att Gud ska höra dig nu och komma till din assistans.. för nu får det allt räcka med elände.. Kramar i massor!!

Till top