ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Bedjare ni har väl ej glömt mig?

Allmänt Permalink5
Vaknade med ont i halsen, lite snuva och feber igen. Vem har nu smittat mig? Och jag som måste vara frisk till på måndag. Inte fanns det tid vara sjuk heller för A måste på undersökning på sjukhuset för sin migrän, inte akut utan en vi väntat på i ett halvår. Han hade migrän idag oxå  och är jättestressad av att han missar skolan det är inte lätt. Maken är på personaldagar m jobbet.
Passade på o fick tömma lymfan när vi ändå var på sjukhuset, gjorde det i väntepausen på öron medan doktorn konsulterade sin överordnade om A:s bihålor.
Men sen var det taxiväntan, var så slut när vi kom hem. Då var det skönt att veta att snälla I skulle komma m middagsmat. A kommenterar , "men mamma hur ska du nånsin kunna ge tillbaka vad du får?"
Ja hur ska jag det, tillsvidare får jag välsigna alla och be att Gud öser välsignelser över dem.

Så ringde jag hon m perukerna, för hon hade sökt mig för hon hade fått hem en del, ja säger hon, du är ju ett problem, så kan du komma  förbi imorgon när du ändå är på sjukhuset.
Nu är jag less på  att vara ett problem. Snart vet jag inte om jag vill ha en peruk av henne.

Nu är det gurglingsdags med salt. Få se om jag får död på vad som nu härjar i min kropp.
Men  ni som ber  vill ni anropa vår Far i himlen om ett under med min feber o förkylning?
#1 - - Sol:

Jag lovar att vi fortsätter be! Du,jag tror perukdamen har problem med människor. Har hört en del förr. Ibland kan man undra varför en del arbetar i yrken där man ska ha sociala kontakter...så ta inte åt dig!



#2 - - birgitta:

Hej

Måste du använda dig av den peruktanten det måste väl finnas fler som har med peruker att göra I Östersund finns det fler. Vi kan ta med oss krukväxterna i kväll. Kram

#3 - - Bönevän KB:

TA med dig en god vän när du skall prova, lyssna på vad din vän tycker om de olika förslagen och TA INTE IN alla mindre övertänkta kommentarer du får från frissan, tro mig jag har själv fått ett antal. Så här efteråt brukar jag och dottern spela upp små sketcher som utspelades vid provning och skratta så vi kiknar! Ber för Dig!

Kram

#4 - - Pia:

Åh nej, inte igen!! :o( Jag känner med dig så oerhört.. jag tycker att det räcker nu.. Jag ber för att det går över med gurglingen.. Helande kram från mig till dig.

#5 - - Pia:

Sv: Det var jätteskönt att träffa min bloggvän i Sthlm och stötta henne.. Önskar bara att jag bodde närmare..



Hoppas att febern försvunnit och att du mår bättre. Kram!

Till top