ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

En dag i gåvornas tecken

Allmänt Permalink1

 

Lördag den 26 september 2009

 

"Vad vore livet utan dig vad vore livet utan dig?

Ingenting, ingenting" som Börje Ring sjöng i en gammal sång

 

Oj vad mkt gott jag / vi fått ta emot idag.

Efter en så gott som sömnlös natt pgr av smärtan somnade jag  halv fem och vaknade efter 3 timmar och sen var det kört. Men ritade två smyckeideer i natt så det känns inte alldeles meningslöst

 

Hade kommit överens m pärlkompis M att vi kanske skulle ses och det levde jag på, så hon  kom o vi hämtade hem lite pärlor, ja de var ej helt gratis, egentligen väldigt dyr hobby men rolig.

Eftersom jag ännu ej lärt mig att jag måste ha ngt ätbart med mig för  att ej bli för slut eller för illamående var jag rätt däckad när vi kom hem.

Då hittar jag lingonsylt på bron , okänd givare.

När vi öppnar ytterdörren är där en kasse med bullar , matbröd, äppelkakor o sylt. Men hur hade detta gått till?

Nerfall från himlen som manna ?

För man o son var ej hemma o själv öppnade jag med nyckel.

J a i den påsen fanns en lapp från den kära B som varit där o hittat dörren olåst, oroat sig att ngt hänt och om vi åkt in akut och lämnat allt det goda.

Men det var nog sonen  som glömt låsa.

 

I alla fall kom påsens innehåll väl till pass på direkten till våra hungriga magar. Just som jag lärt pärlM  hur man kokar kaffe så kom AoA så då blev fikastunden gemensam.

Och min käre man hade som överraskning till mig hittat ett stående smyckeskrin på storloppis. Tittat på såna förr men de var så dyra, så jag blev jätteglad där kan jag åtminstone få in de smycken jag gör till mig själv.

 

Sen behandlade Jag M m massage, orkade faktiskt en stund o gav henne sen lite träningsrörelser.

 

Gick ut en stund i det sköna vädret medan A o A for för att handla nya gympaskor till fötter som bara växer, träningskläder o lite mat. Saknar så få gå på Affärer men känns ej som det bästa just nu när jag är infektionskänslig.

 

Tog upp gladiolus lökarna ur krukorna så ej A ska hinna köra dem på komposten. Några blommar än. Det var ett toppenköp så jag hoppas kunna spara dem till nästa år.

 

Blev så glad när jag kom ihåg att jag hade kvar av Maten G gett oss så det var bara värma i ugnen så då var maten klar när A kom från affären o vi kunde äta. Känner mig så välsignad

 

Har än så länge mindre ont än igår o då är det lättare var glad.

#1 - - FraudFeeler:

Jag tror att det är din egen omsorg och värme som kommer tillbaka till dig nu!



Små ljuglimtar är också tacksamma. Så kul att du kom dig ut och kunde få lite roliga intryck och upplevelser som omväxling!

Till top