ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

En förspilld dag?!

Allmänt Permalink2
Torsdag den 17 september 2009

En förspilld dag

Ja så känns det. Bara illamående o sover o gör inget

Fritz 92 ringde just för att höra hur det var o när han hörde hur jag hade det, sa han, ja då måste jag göra mig mer ärenden idag, dvs mer ärenden om mig till Gud. Tack o lov att det finns nån som orkar för just nu orkar jag ej med mig själv, är säkert för att jag knappt får i mig ngt ät o drickbart.

Man säger man ska göra ngt roligt men just nu ser jag inget roligt.

Min syster ringde just o hade ett undermedel mot illamående som hon fått från en vän  som haft bröstcancer, man skulle ta ett kryddmått ingefära och lägga i naveln och sen sätta på förband och det skulle hjälpa. Jag undrar om jag är till räckligt desperat för att prova ngt sånt. Det jag är rädd för är att ingefäran skall fräta sönder skinnet i naveln. Någon som testat? Jag kanske blir av med hostan på köpet?

Önskar att Gud kunde ta bort åtminstone detta.

Försöker stava på en sång min vän o bloggkompis skrev om på sin sida,” Känn ingen oro, ge inte upp……..min frid ger jag er”

 

 


#1 - - MariaChiliD:

Får nog importera lite finsk salmiakki ;-)! Kastar mig på "beställ" luren imorg! kramkramkram

#2 - - Pia:

Ingefära?! Inte den blekaste aning om det skulle hjälpa eller ej.. Nej, jag rekommenderar ett recept på Cocillana Etyfin. Det är dundermedel mot rethosta..

Kramar i massor!

Till top