ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Jag är så lycklig

Allmänt Permalink1

Måndag kväll den 7 september 2009

 

Känner mig så lycklig. Solen sken så skönt idag så jag kunde lunchfika ute. Låg o tittade på alla mina växter som fortfarande blommar fast man ser att hösten är på gång för solen står så lågt så vi får in så lite sol på vår framsida. Mina stackars tomater kämpar för hinna mogna

 

Jag gläds så att var feberfri. Orkade gå en promenad runt vårt lilla kvarter och det kändes som en jätteseger. Jag njöt av varje meter jag gick.

 

Vi lyxade med plättar o vännen B:s jordgubbsylt och grädde till middag. Äntligen smakar maten som den ska. Sonen som har hemkunskap detta år, berättade lycklig att han nu kan göra potatis och purjolökssoppa på engelska. Han går engelska klass och då har de även hemkunskap på engelska. Dessutom har denna soppa i en massa år varit storasysters paradrätt och som vi alla älskar. Så det är ju bra när storsyster far till Afrika att vi kan få äta soppa i alla fall.

 

Ikväll skulle vi starta upp min bönegrupp hos den av vännerna som har ett uterum. Men innan vi for dit så kom min goda vän M med en massa kanelbullar i vackra bullformar som vi fick fylla frysen med, ja familjen fick behålla en påse framme under kvällen att festa på. Vad jag är tacksam för alla dessa änglar som hjälper oss på olika sätt. Jag hoppas att i framtiden kunna ge något tillbaka

Bilden är bagerskans egen, lånade den

 

Så roligt få träffa bönegruppsvännerna. Vi har hållit ihop gn en massa år, gn sjukdom och glädje och det är fantastiskt att ha en grupp som vet en massa om en och ändå älskar en som man är. Sen att få sitta, ja jag låg ju förståss, i ett vackert uterum, se hur mörkret omsluter oss vi ser på varann i skenet av  levande ljus och ute lyser belysningen på blommorna och det är bara så rogivande o läkande.

När jag kom hem var jag bara tvungen koka en kopp kaffe och smaka på bullarna, mmmmmm

#1 - - Maud:

Åh så gott med hembakta bullar, spec till en kopp kaffe. Kan inte motstå detta trots diet. Så skönt att febern är borta och att du är på benen! Kramar i mängd, Maud.

Till top