ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Mat för själen

Allmänt Permalink3
Söndag den 6 september 2009

 

Åh äntligen fick jag mat för själen.

Bestämde mig i natt att jag skulle till kyrkan i alla fall för nu klarade sig ej min själ längre.Tänk när man möts med kramar och orden: åh vad roligt att se dig. Jag grät mig ign delar av gudstjänsten för att jag var så glad över att vara där. Tänk få sjunga med i psalmerna, det funkade trots min hosta, mötas av de sinnrika formuleringarna i psalmtexterna, känna igen sig. Sen lyssna till en bra predikan av Torbjörn.

 

Så fick vi välkomna vår nya ungdomspastor och återvälkomna vår musiker . Hoppas att de ska finna sina platser och se de enskilda som blir deras ansvar. Lasse hade ett jättefint välkomnande av dem. Ljuvlig sång av K, man tror man lyssnar på en ängel. Sen var det mässa med förbön. Kände här har jag min chans, och gick till förbön och blev smord med olja. Kändes jättebra. Mer vila i Gud.

 

Så fikat, det är ej bara gott bröd, utan gemenskapen är det viktiga. Fick så många kramar o bevis på hur många som ber för mig och oss. Känner mig uppiggad men trött. Ovant med så mkt sorl. Är så glad att jag for.

#1 - - Fairymary:

Vilken vacker beskrivning av en gudstjänst!



Ha det gott



#2 - - sol:

Synd att vi inte var där så vi fick träffas.Vi gjorde en tur till stugan den här helgen. Roligt att höra att du är på g i alla fall. Kram

#3 - - Britta Bergqvist:

Hej kära Kristina.

Vad glad jag blir över att du kunde dela gemenskap i kyrkan och även få mat för själen. Det betyder så mycket att få komma och bara ta emot. Glädje för dina vänner att få möta dig också och få visa sin omtanke om dig.

Önskar dig allt gott och att du skall få omslutas av Guds kärleksfulla omsorg.Ber för dig och familjen. Stor kram Britta

Till top