ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Palt en väg till hela familjens hjärta och mage

Allmänt Permalink0

Lördag den 12 september 2009

Idag hade mamma bestämt att hon skulle göra pitepalt till middag och det föranledde många glada utrop när man såg vad som var på gång.

 

Själv känner jag mig hängig igen. Superont i halsen o lite för hög temp. Känns som jag ska bli tokig. Jag har inget tålamod med den onda halsen för nu vill jag komma igång med cellgiftsbehandlingen så den tar slut någon gång. Detär nog lika bra transplantera hals och luftstrupe på en gång till något nytt och fräscht och då väljer jag en lång vacker svanhals som inte värker

 

Min fd taxichaufförs fru ringde för hon hade sett att jag åkt så lite färdtjänst o misstänkte att ngt var fel, så då fick jag berätta hur vår sommar varit o att jag ej orkat åka  i sommar . Sen på em kom hon med en kasse mandelpotatis.

Känner mig så oerhört tacksam för alla vars hjärtan Gud fått vidröra. Mamma är helt tagen över hur mycket vänner vi har som bryr sig. Det ger så oerhört mkt glädje och ork att gå vidare

 

När M kom hem från jobbet o såg vad mormor gjorde blev hon så glad o gullade m mormor om att få palt med till morgondagens lunch på jobbet och det lovad ju mormor.

A sa , det finns ingen som gör så bra palt som mormor och åt två stycken o det gladde förståss mormors hjärta.

Jag som planerat kyrkbesök till imorgon känner mig väldigt tveksam just nu

 

Till top