ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Smärta och åter smärta

Allmänt Permalink1

 

Fredag den 25 september 2009

Var gårdagen uppåt så är denna neråt. Haft sådana smärtor idag att jag nästan skriker.

Dan började dåligt med att natten varit dålig då jag missat all min vanliga medicin eller rättare sagt min assistent hade missat att se till att jag tagit den, så kl 24 började jag må så konstigt med hjärtbesvär, darrningar o svårt fokusera. Trodde först att det var sömnbrist men fick mer o mer ont åt hjärtat  och då insåg jag att jag aldrig tagit  medicinen. Slocknade mot morgonsidan och för första ggn en morgon sov jag, men då hade jag missat att be maken att inte väcka mig. Men jag fick i alla fall  kaffe på sängen och rostmacka med mitt nya favoritpålägg: Inlagd sill.

.

Sen när assistenten fått upp mig så höll jag på svimma o hjärtat hoppade lite obehagligt så snabbt fick det bli medicinintag.

Upptäckte att jag ej kan ta stolpillrena för illamåendet så jag jagade onkologen för få piller att svälja istället.

 

Hade som mål att idag installera min färgskrivare ,som försvann när min dator omformaterades, om jag bara kunde hitta skivan, så de stunder jag orkade vara uppe letade jag men skivan m drivrutiner, men den är spårlöst borta o jag vet ej om jag är nog duktig att söka på nätet o installera den. Skulle nog behöva ett proffs till det

 

Maken fick göra utryckning till onkologen o till apoteket o kom hem med en kasse mediciner och hade mätt en så trevlig kvinna på apoteket som gjort allt för hjälpa mg.

 

Eftermiddan o kvällen har varit vidriga med smärta, Vissa delar  som behandlingen gör med en är så otrevligt smärtsamma att det ej går beskriva

Tre ljusglimtar, S, som trots sina dåliga knän, först ringde o sen kom med fryst vinbärsjuice och lingondricka så jag ska få i mig mer vätska.

M som kom med en hel kasse plommon från trädgården, supergoda, mycket bättre än laxoberaldroppar

Gamla goda vännen I, som det var länge sen vi hördes av, ringde och vi fick skratta mitt i allt elände. Så roligt prata o smittas av glädje och dela varandras liv lite grand

Däremellan andra uppmuntringar ,msn med två goda vänner,  bloggkommentarer mm

 

Sen oro för mamma som är så dålig, hoppas hon snart kan få ngn hjälp och att doktorns råd att sluta med kolesterolmedicinen och se om det är den som ger henne denna förtärande värk skulle var rätt.. Det märkliga var att S som var på besök idag sa samma sak om sig själv, att när hon slutade med kolesterolmedicinen försvann värken. Hade ej hunnit säga det tilll mamma, så det känns som en ledning i det hela. Spännande  få se om det kan vara något så enkelt som gett såna besvär

 

Försöker uppanamma mod att ta mig ur sängen utan allt för stor smärta i vissa regioner så jag kan bädda ner mig och hoppas o be om en bättre dag imorgon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Försöker  nu uppanamma mod att ta mig ur sängen utan allt för stor smärta i vissa regioner så jag kan bädda ner mig och hoppas o be om en mindre smärtsam dag imorgon

#1 - - Pia:

Då ska jag be för det, att det blir en betydligt mindre smärtsam dag i morgon!! Kram!

Till top