ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Dagens glädjeämnen

Allmänt Permalink2

Onsdag den 28 april 2010

 

Tack för alla kommentarer, tankar o böner. Om ni visste vad det värmer hjärtat o kroppen.

 

Fick sova lite bättre när klådan minskade framåt natten. Även idag har jag gräslig huvudvärk o nackvärk.

Jag har  i alla fall lyckats betala räkningarna trots att jag är så vimsig.

 

Mina extra armar, dvs min assistent, har tagit itu med fönstertvätt på framsidan, måste ske innan det kommit upp för mkt blommor i rabatten.

 

Hade tänkt gå på Great Joys vårkonsert ikväll men har alltför ont i huvudet för det, så jag måste avstå, hade så längtat få göra det men kroppen vill ej vad jag vill.

 

Gjorde trots huvudet en liten utflykt i dag till en vän jag ej sett på länge. Var så trevligt men sen var min ork slut.

 

Snälla I kom med Flygande Jakob, blir en perfekt middag till imorgon då jag har kuratorn här på eftermiddan och då brukar jag vara slut sen.

.

 

Idag skulle sonen göra sin hemkunskaps läxa som bestod i att laga middag på ett miljömässigt sett och välja mat som var näringsriktig och fundera på det ekologiska perspektivet.

Med ekologiskt odlad potatis köpt i närmiljön,svensk köttfärs,svenska grönsaker och lingon från skogen utanför Umeå tycker jag han fick en bra komponerad måltid.

Han trillade riktigt fina köttbullar och det var första gången och fick dom oxå att hålla ihop vid stekningen

 

 

Som ni ser av kortet så lyckades han bra och det smakade jättegott.

 

Dottern har skrivit ett inlägg på bloggen,www.inzambia.blogg.se

 

Igår hände ngt positivt på gräsmattekantavskiljs fronten. Minnesgoda läsare minns att vi var på jakt efter det och att det var så gräsligt dyrt på K rauta. Igår hade Coop samma men hade satt ner dem till mindre än halva priset och plötsligt var de billigare än träkantlisten vi funderat på istället, som dessutom ej skulle hålla många år. Dessa håller för evigt. Blev så glad ,kändes som en uppmuntran från Gud.

 

Dessutom kom jag med på Puss till hösten, även här kanske minnesgoda läsare vet att jag o dottern var på en pärlkurs i höstas som hette puss och nu kom vi med igen så i okt tänker jag må bra så jag kan få åka.

 

Ranunkel köpt på trädgårdsmässan

 

Dagens tanke:

Att vänta på glädjen är också en glädje

#1 - - FraudFeeler:

Fler plus än minus? Kul med "nyttiga" skoluppgifter måste man säga. Så får alla glädje av lärdomarna.

(vill bara påpeka att länken till dotterns blogg är aningen fel)

#2 - - Pia:

Ibland bara händer det!!!! Som med era kantmojänger(skrivet av en som har 0,0 IQ i trädgårdsskötsel)..

Har fjärilar i magen.. Precis NU så pågår besiktningen av vårt hus. Jag håller tummar och tår för att den ska gå igenom utan några större fel!

Hoppas din huvudvärk släpper!!!Kram på dig!!!

Till top