ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Intensiv dag med förbön och släkten

Allmänt Permalink0

Söndag den 25 april 2010

 

Sov någorlunda men vakande av värken. Tidigt i kyrkan eftersomajg skulle vara förebedjare och A jobbade i sin kyrka. Hann träffa en gammal körledare som var på besök och fick ett långt prat med henne.

 

Fin gudstjänst fast jag var så trött så jag hade svårt hålla uppe ögonen där jag låg.

Kyrkan var fullsatt och jag fick be för några stycken, jag älskar att be för andra, känns som om himlen kommer så nära.

 

Min äldsta systerdotter med man och barn var här i helgen hos sina systrar, så de kom hit på eftermiddan. Tänk att en liten ettåring kan roa så mkt . Efter en stund så fick jag ha J på magen och lärde honom ”Baka Baka liten kaka” och det var så roligt så det fick vi göra minst 10 ggr, han visste precis hur han skulle få mig att göra det igen.

 

 

Sen var jag trött men spelade en spelomgång Alfa pet med sonen så hela dan inte skulle vara misslyckad.

Imorgon börjar hans prao. Så spännande

 

Ahs kom på kvällskvisten och tog mina prover.

 

Dottern ringde två ggr ,andra ggn för att säga att hon saknade oss så mkt, ville vi skulle veta det fast hon talar om att åka tillbaka till Zambia. Det var ju roligt att hon känner så.

 

Så imorgon är det dags för onkologbesök. Jag har försökt att lägga det i Guds händer, men jag vill verkligen fortsätta behandlingen.

 

Dagens tanke: Min frid ger jag er.

 

 

 

Till top