ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Testpilot

Allmänt Permalink2

Onsdag den 14 april 2010

 

Idag fick jag post där det stod ”Du är utvald till testpilot”, kul tänkte jag i tro att det var en telefon eller liknande. Då var det för  keso cheese kottage!!!

 

Fick en priskupong värd 17 kr så jag kan lösa ut den och sen blogga om smaken!!!!!!!.

Ja så går det när man svarar på erbjudanden. Å andra sidan har jag varit testpilot på en skrivare så jag ska ej klaga.

 

Vad har jag gjort idag? Först kändes det som ingenting men nu minns jag att jag träffat både arbetsterapeuten och kuratorn här hemma och då orkar jag ej så mkt mer. Arbetsterapeuten skulle kolla om de hade ngt bandage för min tennisarm så den låses i ett läge så jag ej kan vrida armen. Tyvärr är det min h arm, så allt från att dricka till hälla är besvärligt o gör ont. Det började i fjol på våren men sen fick jag akupunktur o blev så mkt bättre, fick avbryta behandlingen eftersom det blev bröstoperation och sen har jag varit bra tills nu när jag började med nya behandlingen. Känns som min kropp är så skör att den inte tål ngt utan en massa gamla symptom väcks till liv. Håller på vara less att alltid ha ont och få mera ont o inte orka.

 

Tänk den som fick åka på ngt spa eller hälsohem och bara bli ompysslad och få må gott.

 

Kuratorsbesöket var jättebra, hon är så bra på få mig att sätta ord på vad jag känner och min oro att de ska måsta avbryta behandlingen för att jag blir för dålig. Tycker jag ska skriva ner allt så jag kan ta upp det med min doktor. Ibland känns det som ett val mellan pest eller kolera. Jag vill ju gngå behandlingen, men inte att min kropp ska gå under totalt, den är så bräcklig ändå.

 

Hittade på mina sms ett gammalt sms där jag erbjöds en invite till spotify, chansade på att det skulle fungera fast sms var 3 månader gammalt och det funkade så nu ligger jag o lyssnar på musik.

 

Har ikväll legat o tittat på svt play på gokväll där Gunnel Karlsson var här i Umeå o gjorde en varmbänk, mitt i snödrivorna. Åh det vill jag också ha, men har varken halm eller hästgödsel att tillgå. Tänk om det kunde trilla ner från himlen som uppmuntran!

 

Dagens tanke; En gåva är precis så mycket värd som
den kärlek med vilken den är utvald.

 

 

#1 - - Michaela:

När du beskriver hur jobbigt du har det så skäms man när man gnäller över nack och huvudvärk ska jag säga.



kram

#2 - - Pia:

Hahaha, jag vet inte riktigt hur jag skulle känna om hästgödsel skulle falla ner från himlen!!! ;o)

Hoppas du får hjälp med armbågen.

När det gäller spa eller hälsohem.. kan man inte få remiss för att åka på sådant??

Tänker på dig, vännen!

Kram!

Till top