ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Vinst, ryggsmärta och bästa praoeleven någonsin

Allmänt Permalink2

Fredag den 30 april 2010 Valborgsmässoafton

 

Sover oroligt mest varje natt men det är säkert bieffekten av cortisonet. Inte blir man uppåt när man tittar ut och ser att det snöat under natten. Snö nu gör inte att det känns vackert som det gör i december. Nu vill vi ha vår.

Dessutom fick jag mail från Östhammar där solen skiner och det är varmt. Kan man bli annat än avundsjuk?

 

Fått sån smärta helt plötsligt i ryggen och med utstrålning i v ben. Är precis som efter första behandlingen. Börjar undra om det är en biverkan? Vill inte ha den, för jag blir ju helt liggande och det är inte bra för de övriga musklerna.

 

Blir det inge bättre vet jag inte om det blir ngn valborgsmässoeld ikväll.

 

Fick ett meddelande att jag vunnit en smyckedisplay på min pärlbeställning, det var oväntat men roligt.

 

Sonen kom hem från praon och hade fått betyget ”den bästa praoelev de ngnsin haft”. Då kan man vara nöjd både som elev och som mamma o pappa.

 

Har just förmedlat lite pengar från några givare till Afrika dottern så de antingen kan måla tjejernas rum eller köpa lite kläder till dem. Hoppas de blir till välsignelse och att givarna blir välsignade.

 

Snälla B kom förbi o önskade Glad Valborg o hade med kaka och rabarberdricka

 

Så skulle vi göra det vi alltid gör till Valborg, nämligen åka ut på Strömbäck. Jag tog tabletter för stå ut med ryggvärken. Vi packade bilen med badenbaden stolen, så jag skulle kunna ligga i aulan, och noter för  att sjunga vårsånger vid brasan.

Vi hinner bara ut mot Degernäs då motorlampan börjar lysa och då står det i handboken:kör till verkstad. Nu är det inga verkstäder öppna på valborgsmäss så vi stannar en stund för se om det är tillfälligt men inte.

Inte annat än att vända hem för det är inte kul om motorn skär långt hemifrån. Usch så tråkigt, hade sett fram emot lite underhållning och att träffa vänner.

Men sonen är den som håller uppe humöret o funderar vad vi kan spela för spel.

 

Det blev "Så ska det låta" på Tv  och sen hitta så många ord du kan ur ett ord. Det var helt otroligt vi hade hittat helt olika ord

 

Sonen fick sms från kompissen att inte de heller kunnat fara för de var förkylda så nu behövde ingen av dem stå där ute ensam.

Lånar en bild på en eld i alla fall

Dagens tanke: “Besegrad är den som tappar

modet. Vinnaren är den som vill

fortsätta kämpa

#1 - - FraudFeeler:

Kan bara beklaga att ni inte kom iväg. Alltid lika trist med bilar som krånglar :-(

#2 - - Pia:

Usch, bilar ska bara fungera och möjligen tankas med ett par liter bensin då och då! Allt som har med bilen att göra kostar så mycket.. :o( Hoppas det inte är något större fel.

Tråkigt att ni inte kom er fram till S-bäck.. Själv firade vi Valborg hos vänner med gofika inomhus istället! :o)

Grattis till vinsten!! Det oväntade är ju det roligaste!

Kram på dig!

Till top