ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Jag lever

Allmänt Permalink3

 

Torsdag den 26 augusti 2010

 

Hjälp så hemskt det varit utan kontakt med cybervärlden på flera dar. Jag hoppas att ni kära läsare ej gett upp eller trott att jag slutat skriva pgr av att jag är för sjuk.

Nej hela vårt datorsystem brakade ihop, men min dator tappade allt inkl vårt nätverk. Jag har ringt o grejat med bredband 2 o de hade svåra problem att hitta igen oss och jag fick lämna in min dator till verkstan för att de skulle få igång nätverkskortet, drivrutiner mm. Nu kan vi komma ut i garaget på fibern men det är ju ej det trevligaste stället att skriva på.

Än så länge har vi ej fått igång routern så risken  är stor att vi måste köpa en ny igen och då är det jag rädd att det är svårt installera den.

 

Och vad hjälplös man blir, all information som jag brukar söka på nätet var ju oåtkomlig, inga räkningar kan betalas och jag som använder datorn för att överleva min sjukdom har verkligen känt av detta, vad ska jag göra när jag ej orkar ngt, titta i taket är inte så uppiggande?

 

Veckan har inneburit att mina biverkningar kommit igen den ena efter den andra, nu senast röda utslag på ryggen, svullna leder, huvudvärk, stressad och irriterad och trött. Magen den värker och någon tid för röntgen har ej kommit

 

Igår fick jag i alla fall ha sammanträde hemma och det var trevligt, ger  lite av känsla att man är med i något.

 

Ute är det kallt o regnigt, undrar verkligen hur mina tomater ska hinna mogna. Rosrabatten har stillestånd för maken är jour dygnet runt.

 

Blev så upprörd när sonen kom från skolan idag. Har är ju hörselskadad och absolut i behov av slingan. Då ahr rektorerna lagt spanska lektionerna i en sal utan slinga. Vad tänker de med?

Ett främmande språk o ingen möjlighet att höra. Dessutom var de övriga slingorna trasiga så han har haft jättejobbiga dagar med att anstränga sig o inte höra. Sökte hörselläraren hela eftermiddan. Den stackaren har ju det heltufft med att hålla kontakt med alla skolor i hela kommunen. Men i kväll ringde hon upp och skulle maila rektorn få se vad som sen händer.

 

Nu är det kö på internetsladden o datorn så nu ger jag den vidare. Skulle det dröja med inlägg så är det datorn o Internet som strular och vi har fortfarande inte fått ngn ordning på stordatorn.

 

Besök och telefon är alltid uppskattat

 

Dagens tanke: Vägen uppåt är ju aldrig stängd

 

#1 - - Michaela:

Jag hoppas innerligt att allt ordnar sig med er dator och uppkoppling.

Vet ju hur fullständigt isolerad och bortvänd man känner sig utan detta fönster mot världen.

Ja mina tomater står också och gråter i regnet....svagt färgade.

Så sol vill vi ha!!



Kram

#2 - - FraudFeeler:

Härligt med livstecken i alla fall!!

#3 - - Pia:

Så skönt ändå att det var internet som krånglade.. Det är otroligt hur beroende man blir av datorn.. det mesta görs ju på den nuförtiden..

Jag har själv knappt orkat blogga/läsa bloggar och har endast orkat prata med mamma i telefon(bara för att höra att hon mår bra)..

Jag hoppas att det vänder nu i kroppen, men känns tveksamt eftersom det är sådant lågtryck ute nu! :o(

Om jag mår bra på onsdag så kommer jag förbi o hälsar på. Om det passar dig förståss??

Kram, min kära vän!

Till top