ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Svart, svartare, svartast

Allmänt Permalink1

Tisdag den 28 dec -10

 

La mig tidigt för att vända dygnet men inte hjälpte det, där låg jag o vred mig o magen värkte.

 

Sonen vaknade o var yr. Gav han panodil och sängläge igen så han skulle hinna börja må bättre innan resan till lägret och sova igen.

 

Vi övriga gjorde en uttryckning till Strömpilen. Dottern skulle hjälpa mig handla på rean och det skulle inte bli svart.

Men vad gör man när allt som inte är svart är så fult och det knappast fanns ngt som inte var svart. Var det inte svart, var det paljetter, guldlamé eller storblommigt. Ja vad blev det då?  Jo tre saker i svart svartare, svartast.,

Nu ska jag se om jág kan fixa en vanlig bh till protesbh. Kan ej fatta att inte en vanlig affär kan föra såna och ha normala priser.

 

När Jag kom hem var det bara att snabbpacka ner sonens grejor, ja han hade plockat fram allt men var fortfarande yr, så jag förbarmade mig över honom. Han fick migränmedicin och så jag  bad för honom så jag hoppas lägret ska funka.

 

Jag for på sjukhuset för provtagning inför imorgon och där var det högtryck av patienter.. Men porten, dvs den imopererade, funkade perfekt så snabbt var proverna tagna och jag fick ligga kvar på avdelningen  och vila  tills taxin kom.

 

Under tiden hade sonen åkt på nyårslägret och dottern fixat med maten.

Ikväll blir det smycketillverkning med dottern och det blir trevligt

 

Dagens tanke:  För varje minut som du är arg förlorar du sextio sekunder av glädje.

 

 

#1 - - FraudFeeler:

Kul att ni hittar lite tid att pärla tillsammans.

Jag funderade faktiskt på att virka en pannlapp, vilket jag inte gjort på mycket länge.

Hoppas allt går bra i morrn'!

Till top