ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Brand under kyrkan

Allmänt Permalink1

Torsdag den 18 mars 2009

 

Det har brunnit i garaget under vår kyrka och hotellet så kyrkan är rökskadad och verksamheten för idag är inställd alternativt flyttad. Och jag som sett fram emot kören ikväll.

 

Det är bara att hoppas att kyrkan ej blivit för skadad.

 

Nu några timmar senare har vi fått meddelande att kyrkan är så rökskadad att den ej går använda den närmaste tiden så kören blev inställd. Tex finns ingen belysning Nu söker man alternativa lokaler och vi som skulle ha en massa olika saker i kyrkan i helgen.  Så tråkigt för alla.

Kören är inställd så där for min glädje punkt.

Få se om mannen  istället kan skjutsa mig till en blomsteraffär så jag kan se på sticklingar, dvs köpa.

 

Fått en del svar på annonsen men det är mest 20 åringar som söker så det känns ej rätt för mig.

Jag behöver ngn med livserfarenhet och någon form av erfarenhet av sjukdomar både för deras skull och för min egen skull. Såna här gånger önskar jag att jag var så frisk att jag kunde klara mig själv och ej var beroende.

 

Jag har fått en massa problem med min dator, på en massa sidor kommer jag ej längre ut tex facebook, bloggsidor när jag vill kommentera, Så om ni som är vana att  höra av mig och ej gör det, så beror det på datakrångel.

Skriver jag inga inlägg beror det ant på det eller på att jag är inlagd igen men nu hoppas jag klara mig hemma till mars

 

Idag kom AHS o tog nya hjärtprover på mig. Får hoppas att de  är bättre än  är jag låg inne.

 

Den idrottande sonen som har friluftsdag och åker slalom, tänker på sin oroliga mamma och skickar SMS : jag mår bra. Sen jag jobbade på ortopeden som arbetsterapeut och såg alla fula benbrott av slalomåkning är jag extra orolig så då blir man glad att ens fjortonåring tänker på en

#1 - - Pia:

Ja, jag hörde det där med kyrkan.. tråkigt!! Hoppas att det fixar sig snabbt.. inte lätt att flytta all verksamhet någon annanstans..

Önskar att jag kunde rekommendera någon lämplig assistent till dig.. Hoppas så att du hittar en suverän människa med både empati och kompetens.

Till top