ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Data Änglar finns dom?

Allmänt Permalink5

Söndag den 21 mars 2010

 

Ja åtminstone i  Vasakyrkan finns det dataänglar-  en kom igår och hämtade min dator och sen bjöd han hem den andre dataängeln på middag och så lagade de två änglarna J o PO min dator och de hittade så många fel som inte ens dataresurscenter upptäckt i somras då de hade in datorn.  Är så tacksam och glad att såna änglar finns och att de ville hjälpa mig utan att jag ens bett om det.

Det står ju ”förrän de ropa skall jag svara” och det stämde väl denna gång. Hoppas att de ska få välsignelser tillbaka

 

Så nu kan jag äntligen skriva, läsa, kolla banken, face book mm och dessutom snabbare.

 

Idag fick jag vara på en jättefin gudstjänst trots att vi ej kan vara i vår kyrka. EFS fick låna församlingsgården av stadskyrkan och det blev fullt.  Vår missionsföreståndare predikade om Guds måste, om att vila och kämpa. Han sa även att Gud kan använda nederlag till seger. Ur det svåra med branden kan Gud göra ngt gott även i kyrkan. Imorgon börjar saneringen men ingen vet om det tar veckor eller månader.

Vår pastor T bad så innerligt för oss som plågas av svåra sjukdomar så mina tårar började rinna. Då känner jag en smekning på armen, det är min empatiska  son som tröstar mig. Han är verkligen Guds gåva till oss. Det är vår dotter också även om hon just nu är så långt bort. Hon är inte alls pigg efter malarian så hon behöver förbön.

 

Vi hade två kollekter idag, dels till arbetet i Sverige dels till arbetet i Tanzania för utbildning av evangelister. Det var en härlig offergång till "Se jag vill bära ditt budskap Herre av hjärtat sjunga ditt lov och pris"

Tänk att vi är så lyckligt lottade att vi kan dela med oss av våra pengar till de som knappt har något. Många av eleverna på evangelistutbildningen har inte råd att betala sin kursbok som kostar 30 kr så det kändes så härligt att få ge konkret till deras böcker.

 

Samtidigt som vi hade vår gudstjänst var det radioutsändning från stadskyrkan så där var maken och läste en text och bad kyrkans förbön så nu har jag lyssnat på det på datorn. Måste ju kolla att det gick bra !!!

 

Resten av dan har jag vilat, jag blir trött fast jag inget gör men det är så kul träffa folk på kyrkan så det är värt tröttheten.

 

Fortfarande ingen ljusning på assistentfronten, börjar känna mig lite stressad över det.

 

 

 

 

#1 - - Ingela:

Såklart jag vill titta in i din blogg... Umeå! den staden betyder mkt för mig. Bodde där 79 - 82 och utbildade mig... Mycket av det jag är i dag fick sin början där :))

ha en fin vecka..

Ingela

#2 - - FraudFeeler:

Så bra att det har löst sig och så bra att du vågar ropa!

#3 - - Fairymary:

Visst är det härligt med änglar förklädda till människor.....



Jag har en sån ängel på landet i Nordingrå som hjälper mig med mitt hus där just nu vattenledningarna är frusna....så jag är "utfryst" till Umeå.



Sorgligt med branden i kyrkan ....men när sådant händer tänker jag ofta på skogsbränder och att de tycks vara nödvändiga ibland för att nya arter ska få en chans....

#4 - - Kaela:

Hoppas innerligt det ska lösa sig med assitent som fungerar.

Där du får känna att det är en person som fungerar både med dig och med din familj.

Kram

#5 - - Pia:

Änglar finns!! Och jag hoppas att assistent-ängeln väntar runt hörnet! Kramar i massor!!

Till top