ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Avsaknad av blodkärl???

Allmänt Permalink1

 

Måndag den 4 januari 2010

 

Fattar inte varför jag ej kan somna, nu var kl över två och jag bara låg och vred mig. Är som en död sill idag.

Idag var det dags för assistenten  att börja jobba, så jag var ju tvungen vakna, vilket jag gjorde med blixtrande huvudvärk

 

Provtagningen gick inte alls. Först stack AHS sköterskan mig  i armen men inte en tillstymmelse till blodkärl eller blod.

Sen ringde hon en kollega och frågade om hon vågade sticka i porten med tanke på att jag haft infektion, och det tyckte kollegan eftersom det såg fint ut. Så sticker hon där men min port ligger så djupt så nålen var för kort för inte heller där kom det något blod. Så nu väntar jag på att någon annan ska komma och göra ett försök och klockan går o proverna måste in idag så jag känner mig lite stressad.

 

Varför skapades jag ej med jättetydliga blodkärl som höll för stick när jag under så stor del av mitt liv måste ta prover eller fått dropp? Det är inte bara synd om mig utan även om stackarn som ska sticka mig och inte hittar kärl eller kärl som håller.

 

Ikväll får vi besök av P o K. P har med sig datorn som en annan vän lyckats laga hur vi nu ska kunna tacka honom? Ska bli så trevligt träffa dom

 

Ringde AHS o sa vi skulle få främmande så nu har K varit här. Hon satte in en djupare nål i porten och det gjkorde så sjurikst ont. Hon sa tt det kan ha blivit ärrbildning där nu efter infektionen. Hann tänka och jag som har 18 behandlingar och en massa dropp som jag ska ha via porten, ska det göra lika ont varje gång de sätter en nål?

Till en början verkade det inte fungera med porten heller, hon fick inget bakflöde och det måste man ha för att kunna ta prover. Till slut sen hon sprutat in en massa bla heparin så gick det, tack o lov, så nu är alla prover tagna och nålen får sitta kvar för i morgon.

 

Så nu är hoppet att värdena är bra, så det är dagens böneämne.

 

Något som jag just insett man ska vara tacksam för är håren i näsan. Jag har inte fattat varför jag fått så konstig rinnsnuva, igår fick jag förklaringen, jag har förlorat flimmerhåren i näsan som normalt fångar upp de bildade dropparna som man normalt har.

Så tänk så små saker som när de fungerar bara finns där, men när de saknas ger problem.  Nu har jag bara 3 ögonfransar kvar o antydan till ögonbryn. Antar de far helt nu på nästa cellgift.

 

 

 

 

#1 - - Pia:

Åh, det gör ont i mig när jag läser om provtagningsförsöken.. Ajajaj.. Proverna gör bäst i att vara bra, annars blir jag riktigt arg!! Nu får det vara nog med oflyt!

Kram!!

Till top