ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Fråga doktorn

Allmänt Permalink2

 

Måndag den 18 januari 2010

 

Jag brukar ej se på ”Fråga doktorn” men hamnade där när jag somnat en stund här på eftermiddan. Där var en kille som under sina läkarstudier fått en hjärntumör, men efter en paus hade lyckats fortsätta med sina studier. Han hade haft inställningen att se på allt med positiva ögon, att det alltid fanns något positivt att glädjas åt, lite av Pollyanna i vår tid.  Han strålade av livsglädje och jag blev så uppmuntrad av honom. Nu jobbade han med människor i livets slutskede och när någon dött ringde han efter ca 4 veckor för  att höra efter hur det gått för de anhöriga. Vilken doktor!! Hjärntumören kollades var tredje månad.

 

Han var verkligen ett föredöme.

 

Har ej orkat ssk mkt idag, nya prover togs idag men ej fått svar.  Nålen som börjat göra ont, drogs och det såg lite irriterat ut så såret måste bevakas.

 

En mkt god vän som jag ej pratat med på länge ringde idag, så uppmuntrande.

 

Afrika resenärerna har vi ej lyckats nå, så vi får hoppas att de har det bra.

#1 - - Maud:

Ja tänk att det finns såna människor - det är härligt. Hoppas innerligt att du får hålla dig utan bakterier så att du får komma igen lite. Tänker på dig! Många kramar Maud

#2 - - Pia:

Vilken fin life-story!! Skönt att du får vara hemma och jag hoppas att värderna blir bättre och bättre..

Håller tummarna för tjejerna!! kram!

Till top