ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Magplågornas dans

Allmänt Permalink4

Torsdag den 29 juli 2010

 

Idag har det inte varit ngn rolig dag trots att jag blev så glad att solen sken.

Har legat på sängen med såna magsmärtor, prövat med värmekudde men det har inte hjälpt. Så snart jag stigit upp har det svartnat för ögonen o blivit svimfärdig. Dessutom huvudvärk.

Svårt veta vad man ska äta när det gör så ont och blir värre av mat. Korsetten är ett gissel dessa dagar, kan ju ej vara uppe utan den, så nu ligger jag med den uppspänd Får väl vara glad att jag ändå har en mage som kan värka. Känner en viss oro hur det ska gå med att starta upp Herceptinet igen om jag ej blir bättre. Tanken var ju att magen skulle läka när de avbröt behndlingen.

 

Har inte orkat göra ngt åt gudstjänsten så nu börjar det kännas oroligt och dessutom går det trögt på organistfronten. Nu har jag snart försökt nå de jag kommer på.

 

Känner mig klagig idag men hoppas på en ny morgondag

 

Fick ett uppiggande samtal av en vän som jag saknat medan de varit på semester.

 

Dagens tanke: Människor som sett mörkret

förstår att uppskatta ljuset

 

Julklapp från mamma som vi fick öppna i förtid

 

 

#1 - - birgitta:

vilken härlig skylt ni fick med en bra text

#2 - - FraudFeeler:

Att beskriva hur läget är ska väl inte likställas med att klaga? Sen att man har olika ork att genomleva vardagen beroende på andra omständigheter är väl fullt acceptabelt?!

#3 - - Kaela:

Den sista jag skulle uppleva som klagig är du Kristina!

Du är en hjältinna!

#4 - - Anonym:

Den sista jag skulle uppleva som klagig är du Kristina!

Du är en hjältinna!

Till top