ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Varför falla?

Allmänt Permalink2
Fredag den 30 juli 2010

 

Ibland undrar jag varför allt skall hända mig när jag behöver extra krafter och varför jag är så skör?

 

Nu ikväll stod jag på huk vid frysen och så faller jag baklänges. För de flesta gör det ingenting men för mig så blir det rubbning i ryggen och smärta och känselbortfall. Skyndade mig o tog smärtlindring men nu sticker, pirrar och värker det.

 

Magen har varit hemsk idag. På morgonen fick jag såna smärtor på en punkt i magen att jag övervägde att åka in. Var precis samma punkt som jag fick så ont vid förra herceptinbehandlingen. Sen lättade det lite så jag beslöt se om det skulle ge sig. .

Det har värkt i omgångar hela dan, försökt att äta lite, dricka mer. Dessutom tog jag inga vätskedrivande idag och då har jag varit mindre svimningsbenägen.

 

Vid en lite bättre tidpunkt idag for vi ut till Mattex antik, en storloppis med gräsliga priser visade det sig. Vi är på jakt efter en taklampa till sängkammaren och jag vet vad jag vil ha, Hittade en på Blocket men den var såld. Nu hittade jag några jag kunnat tänka mig, men alla jag gillade kostade ca 3000 kr. Alltså har jag en dyr smak!!!! Så det blev inga köp. Inte heler på returmarknaden fanns det något. De hade överhuvudtaget inga lampor

Blev så glad när jag läste min besökande väns P blogg där hon fotat en del av min trädgård och hon fått kommentarer om att folk vill ha en trägård som min. Sånt gör en glad. Min trädgård är verkligen en rikedom

Har försökt få ordning på allt inför söndagen. Eftersom jag ej lyckats få ngn organist så ringde jag  till sist A som spelat så ofta i sommar, och hon lovade ställa upp, vilken underbar människa. Hoppas hon blir rikt välsignad

 

Nu ber jag bara att värken i ryggen ska släppa så jag kan vara uppe i morgon.

 

Dagens tanke: Den som är glad åt lite

har mycket att vara glad åt

 

 

#1 - - FraudFeeler:

Ja men vem är inte avundsjuk??????

Både på intresset OCH kreativiteten. Den kan inte all tid i världen skaffa mig.

Det går ju igen i smaken också, att den är dyr är bara en konsekvens av att den är god!

#2 - - Pia:

Oj, så oturligt med fallet!! Hoppas det känns bättre nu i allafall.. Jaa, du verkar ha dyr smak.. Hurdan lampa är det du söker efter??

Kram och jag håller alla tummar för i morgon och gudstjänsten. Den kommer att bli lysande!!

Till top