ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Bröstprotes, nya symptom o smärtor / Man kan ej ta död på patienten

Allmänt Permalink2

 

Måndag den 28 juni 2010

Idag var det dags för protesutprovning igen vilket inte var lätt, min korsett gör att ingen bröstprotes sitter där den ska eller ser ut som den borde. Efter mycket provning blev det den minst sämsta, en sk masserande protes som ev kan minska lymfan

 

Lyckades sen på känn hitta till  nya onkologen  gn kulvertplanet. Man kan ej säga att de ödslat med skyltar för att man ska hitta den vägen

 

På onk fick jag härliga Katja som tog mina prover, hon konstaterade att jag har så mkt ärrbildningar i porten att det är ännu svårare att sticka mig ssk som porten ligger så djupt och det gör verkligen ont, men man överlever det mesta. K ordnade även en säng så jag fick ligga o vänta där den timme jag hade över till  att doktorn skulle träffa mig.

 

Doktor I letade rätt på mig och undrade naturligtvis hur jag mådde. Tänk om man kunde säga Jättebra  men tyvärr är det ju ej så.

 

Jag har ju fått konstiga symptom med nålstick i fötterna och vacklande knän som bara slår bakut och det visade sig också vara biverkan. Så till fötterna måste jag ha Compeed för att kunna gå, det lägger sig som ett täcke och skyddar huden

 

På hjärtekot hade man hittat ett litet hål i skiljeväggen mellan förmaken som ej funnits förut så det ska hon kolla med min hjärtdoktor. Däremot pumpade hjärtat bra

 

På magnetröntgen av nacken hade man sett en kärlmissbildning, ett hemangiom, i nacken men det är godartat. Men inget diskbråck eller ngn nerv i kläm

På hematomet i armhålan hade hon inte fått ngt svar än

Så för handens skull blir det remiss till handkirurgen. Jag börjar få såna problem knäppa min korsett.

 

Sen säger hon att pgr av att jag mår så dåligt kan jag ej få ngn behandling nu.

Hjärtat hoppade ner i skoskaften för det är ju det jag varit så rädd för. Men jag frågade direkt om det var för gått och så var det inte, utan de ska sätta igång sen, men just nu är jag så skör så de kan ej ge mig mer. Jag blir för sjuk och magen måste återhämta sig så jag kan äta igen utan smärtor och mina muskler och leder måste stabilisera sig.

Om magen inte återhämtar sig måste de göra en coloscopi och det vet jag inte om jag orkar med igen

 

Man kan ej ta död på patienten med behandlingen och det kan jag förstå med huvudet men känslan säger: nej inte ännu längre behandlingstid. Hon säger att jag har kämpat och kämpat och varit jättesjuk hela tiden och nu måste det bli en paus.

 

Det som är tur är att det är sommar nu när det blir detta uppehåll så kanske jag kan få njuta lite mer av sommaren.

Men känslan tycker det är jobbigt då det tar ännu längre tid innan jag är klar

 

Så nu fick de dra min nål igen och  jag fick en lyckosommarkram av K. De är för rara där uppe

 

Behövde ngn att prata med när jag kom hem och som tur fanns min granne hemma, så skönt få ventilera besvikelsen med ngn.

 

Har haft så grymt ont i magen i kväll, vet snart inte vad jag ska äta o hur lite, för att inte få ont.

 

Dagens tanke: Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom.

 

 

 

 

 

 

 

 

#1 - - FraudFeeler:

Ska bli så otroligt spännande att följa dina hängande tomater.

#2 - - Pia:

Förstår din besvikelse över att behandlingen drar ut på tiden, men.. förhoppningsvis blir du piggare nu och kan njuta av din trädgård och av solen.. Samla krafter och njuta av mat igen.

Kram!

Till top