ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Jag behöver känna att ngn håller om mig, att ngn gråter med mig

Allmänt Permalink1

 


Söndag den 30 maj 2010 Mors dag

 

Ungefär som ovan så sjöng Liza Lundqvist o Ersmarks kören i går kväll på en fantastisk gudstjänst. Det blev mkt renande och påfyllnad , ja lite av ett vårregn i min själ.

Fick ett så gott möte med vår fd ungdomspastor H, han visste inget om vår situation nu men vi fick dela nöden och vad som hänt i våra liv sen vi sist sågs. Det är så härligt med möten som blir möten

 

Idag blev jag uppvaktad med hembakad tårta och presenter på Morsdag. Jag hade önskat en handtrimmer till trädgården och maken hade faktiskt lyckats köpa den medan det var extrapris.

 

Så var det högmässa på Tegskyrkan som en del i konferensen. Man märkte att det var en kyrkoförsamling som vi deltog i, det var långa förspel och efterspel till psalmerna, det var en högtidligare ritual men det var en bra gudstjänst men för tonåringen ganska tråkigt. Han hade en rolig kommentar till slutpostludiet som var pampigt och mörkt. Då kom han o viskade, "mamma det låter som inledningen till en skräckfilm!" Tror inte kantorn skulle uppskattat den kommentaren.

Under mässan var det förbön och jag fick vara med som förebejare även idag och det var välsignat. Det är fantastiskt  att få be för andra och känna Guds närvaro och veta att det inte beror på mina ord utan på Gud.

 

Trevligt kyrkkaffe och sen var det fest gudstjänst med barnens konferens och Great Joy . Blev så berörd av J, en kille som är förstånds handikappad och med i Blå träffen, som dansade framför kören med sån inlevelse och musikalitet och glädje. Jag riktigt kände Guds närvaro och hur han förhärligades i detta, vi har alla en plats i Guds församling och vi får tjäna med den gåva vi fått.

 

När jag kom hem visade sig grillen vara monterad och familjemedlemmarna hade delat upp alla moment i matlagningen så jag fick ligga på sängen o invänta middagen, som blev en god grill middag med trevlig samvaro, detta var min klart bästa morsdag.

 

Sen ringde goda vännen M o sa vi fick komma o hämta lite perenner och tomater. Hon är helt otrolig. Så jag kom hem med en hel del perenner som jag ej hade sen tidigare som borde planteras och tomatplantor som redan börjat få tomater.

 

Kvällens nackdel är att min assistent ringde o måste vara hemma med förkylt barn och jag har ingen vikarie inskolad.

 

Dagens tanke: Ett hopp som bär igenom allt ger oss mod att hålla ut

Mitt äppelträd som oxå inger hopp om en fruktbärande tid

#1 - - FraudFeeler:

Låter som att din söndag var rätt ok, Kul!

Hoppas du sov gott efter den och att veckan börjar precis så soligt som det ser ut.

Otroligt att ditt äppelträd kommit så långt!

Ses i kväll!

Till top