ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Sommarprogrammet fixat

Allmänt Permalink2

Tisdag den 11 maj 2010

 

Det trista vädret satte sig i mitt huvud så jag har haft ont mest hela dan.

 

Min assistent fick baka ut degen, som stod i kylen, det första hon gjorde så vi skulle ha färskt bröd till Backen träffen.  Det blev precis klart till T kom

 

Min rygg är som en dyna av knutar och knölar som alla värker så på morgonen låter det ja aj aj från mig, med samtidiga stön av att det gör gott ont när min assistent masserar mig.

 

Kunde ha mitt nya armbandage nästan hela gårdagen så det var bra, kanske kan det gå att lära sig att ha det.

 

Sommarprogrammet på Backen är i princip klart. Så skönt när ringandet är över och man har fått ja av villiga människor som vill medverka. Själv ska jag predika en gång och leda en gång om kroppen håller.

 

Har haft min nerstämdhetsdag i dag. Den verkar komma i tredje veckan av behandlingen.

Och då blir jag också så trött. Idag var det inte klokt, jag skrev med min vän M på datorn och somnade mitt i allt. Vaknade av att mina armar ramlade ned från tangentbordet. Hann drömma en lång dröm.

När jag somnar så där blir jag så illamående.

 

Min rara son har grävt om mina pallkragar och satt i gödsel.

Jag skulle vilja flytta jordgubbslandet till potatislandet och tvärt om o lägga plast runt jordgubbarna för att slippa så mkt ogräs, men vet ej vem som ska orka.

Maken är så trött och har så ont i ryggen och det visade sig idag att han har jättedåliga blodvärden.

Den vackra rosbuketten vi fick av min kära syster står ännu

 

Dagens tanke:

Vi kan inte göra stora saker - men små saker med stor kärlek

Sann förlåtelse är inte en handling efter ett faktum, det är en inställning med vilken du påbörjar varje ögonblick

 

 

 

 

 

 

 

#1 - - FraudFeeler:

Bröden ser helt ljuvliga ut! Just matbröd saknar jag :-(

Hoppas solen skingrar lite!

#2 - - Pia:

Skönt att ass kan massera. Jag hoppas förresten att du trivs bra med din nya ass, det verkar ju så i allafall..

Asch då, dåliga blodvärden hos maken! Inte kul.. hoppas det ordnar sig.

Jag hoppas att vi ska kunna ses i juni.. Maj är helt full och i början av juni flyttar vi.. Men sen... då ska jag känna lugnet! ;o)

Kram på dig!

Till top