ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Stressig dag där det bara var sen och sen och sen

Allmänt Permalink0

Måndag den 29 november 2010

 

När jag skulle stiga upp idag så kände jag ej mina ben, helt avslagen i ryggen, ingen känsel i benen och ett stort tomt hål mitt i ryggen. Tyvärr blev det för mkt stå i helgen. Det var värt det  men det är tungt lida efteråt. Dessutom blir jag alltid lite rädd när jag får den smärtan

 

Ringde Ahs för att kolla att de skulle komma o ta prover idag och det skulle de.  Ass o jag skulle städa papper idag och lite blev de,t men det var så mkt annat som skulle ske idag.

Ahs kom och det gick bra. Sen kom byggarna och började med plåten . Sen skulle jag kolla försäkringar  och biljetter till Zambia.

 

På em kom en god vän från Kyrkan med en julblomma från VasaKyrkan och det blev ajg jätteglad för. Så hade hon med sig fika och kycklinglasagne så då var middan räddad idag , måndagar är såna stressdagar för sonen har sax lektion direkt efter maken slutar jobbet så ska vi hinna äta innan så måste det vara klart så de hinner kasta i sig och ska sonen orka spela så behövs det mat. Så det räddade IL idag. Det var jättegott, både fikat och middan och vi fick en trevlig samtalsstund.

 

Sen skulle jag träffa banken för lånen så de skulle hinna bli klara. Dessvärre hade de stigit sen i torsdags då vi pratades vid. Så nu är det bara be att riksbanken ej hinner höja räntan innan lånen gått igenom.

 

Sen var det bara att rusa med rollatorn i det iskalla vädret till resebyrån där jag skulle träffa dotterns kompis för att boka resan till Afrika. Eva där är så gullig, hon måste vara stans trevligaste bokare, resan hade blivit lite billigare än i torsdags så nu bestämde vi oss o bokade allt där ifrån, det är tryggast o de kan kolla en massa som vi ej kan själva. Hon gav oss lite kassar att ta med till Afrika och skulle kolla om hon kunde få tag i ngn sponsor till barnhemmet. Det är fantastiskt. Hon engagerar sig verkligen i deras resa.

När allt det var klart var det dags att gå tillbaka till banken och invänta maken som kom från saxen för att skriva på lånen.

 

Sen kunde jag gå ign posten o hade fått lite roliga pärlor från en god vän. Så kul

 

Så var det kväll och telefon med dottern, mamma och förhöra no och matte inför skrivningarna. Sonen har konstaterat att jag alltid har behandling när han har matteprov. Jag föreslog att han skulle säga till matteläraren vilka veckor jag har behandling så inga prov las då men han trodde inte på det.

 

Nu ska jag sova för magen är inge vidare och hoppas på förbättring till morgondagens behandling.

 

Dagens tanke: Gårdagen är förbi, morgondagen har vi ej sett, men idag hjälper Herren. (och imorgon blir ju idag då)

Till top