ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Vidrig vidrig dag

Allmänt Permalink1

Tisdag den 27 oktober 2010

 

Dagen började med att jag skulle ta getinggift undersökning på vårdcentralen efter min geting allergiska reaktion i höstas.

På Vctr var det ett mkt ovanligt prov o dessutom fick bara en sköterska ta det eftersom det skulle tas gn porten. Det blev en lätt cirkus med tre sköterskor inblandade, rör som ej fanns och när man stack mig i porten kom man snett och fick inge blod och så var det att börja om igen. Till sist efter en timme var det klart. Man ska ha mkt gott om tid o tålamod och inte tycka att ngt gör ont. Min port ligger så långt ner och det är så ärrat av alla stick så det gör rejält ont men som vanligt ler jag och säger att det går jättebra för jag vill ju inte stressa den stackarn som sticker mig och jag vet ju att jag överlever

 

Sen har dagen bara varit vidrig. Haft så fruktansvärda smärtor i magen, inte kunnat äta för att det gjort så ont, frusit och känt mig så ur form Är mina tarmfickor som spökar och det är väl frågan  när man har så ont att man ska kontakta sjukhuset?

 

Så dagen blev lång lång lång . På kvällen intervjuade sonen mig o mormor om våra matvanor när vi var i hans ålder och ska sen jämföra med sig själv och sen med vad han tror om framtidens matvanor

 

I ett försök att glömma smärtorna försökte jag sy de utlovade kuddfodralen till sonen. Men smärtorna tog överhanden.

 

Inte känns det bättre att jag ska vara fastande för att ta fasteprover imorgon.

 

Dagens tanke: Det doftar alltid lite av den hand som skänker bort rosor

 

 

#1 - - FraudFeeler:

Man kan bara vara tacksam att man inte behöver utstå allt som du utsätts för.

Hoppas att utflykten blir avkopplande och rolig, så att du får energi inför nästa veckas vedermödor!

Till top