ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Vidrig natt

Allmänt Permalink2

Måndag den 27 september 2010

 

Inatt hade jag en sån där ont i magen natt när det bara inte gick att somna, vred och vred mig, mådde illa kände mig orolig och var helt ur form.

 

Till sist somnade jag  för att vakna fullständigt söndervärkt, benen var som någon torterat mig under natten. Ingen rolig dag att vakna till.

 

Inte blev det bättre av att jag skulle till tandläkaren på sjukhuset och sjukresebilen var försenad igen. Hann ringa och ha hjärtat i halsgropen. Jag avskyr att komma  försent.

 

Men tandläkare Lena är en ängel. Hon har sån förståelse och är så rar. Hann träffa G som också är en ängel som var den som rekommenderade mig att ta kontakt med sjukhustandvården.

 

Skulle laga ett hål och det var ganska djupt så L hade gärna gett mig bedövning men jag vill helst klara mig utan den. Och det gick bra men däremot fick jag ont i käkarna av att gapa så länge och känner att jag har spänningar i käken och nacken ikväll som ej känns så bra.

 

På em så tömde jag några krukor, det var så vackert väder om än kallt. Jag kan ej fatta att det hunnit gå mer än tre månader sen jag satte ut blommorna, varför går vår och sommar mycket fortare än vintern?

 

I kväll kom en god vän K förbi med lite kantareller så imorgon blir det smörstekta kantareller på långfranska, så gott det ska bli.

 

Min ass hade med en tjälknöl idag som tack för allt fika jag bjuder på. Det blev vi jätteglada över, hennes man jagar så det är alldeles färskt.

 

Kvällen har fördrivits med so studier om sverigedemokraterna, dvs sonen studerar o jag är en god lyssnare.

 

Hann se slutet av sommarpratarna, som träffades över en  middag och samtalade utirfån sitt sommarprat, på TV. Min favorit Tomas Sjödin var med. Nu ser jag det på webb tv. Titta på det. Jag fick en ny syn på flera

 

Dagens tanke: ”ju mer man kan tro på en högre makt, Gud, dess mer kan man se tecknen, men Han jobbar i sin egen takt” ( Annika Östberg i sommarpratarna)

#1 - - Maud:

Åh Kristina - sån magvärk! Jag önskar och ber att du får sova i natt utan smärtor. Så gott med tjälknöl - härligt att få. Önskar att vi fick bidra med något också men tyvärr det är så långt emellan. Moa varit hemma 2 dagar för att bli riktigt frisk, nu har jag ont i halsen. Många kramar

#2 - - Vivannne:

Du ger mycket av dig själv, kristina fast du har det så tungt.Tack för du delar ditt vardags och helg liv med oss alla som läser din blogg!Sommarpratarna var ett mycket starkt ,och jag vill också rekommendera programmet som var i månd 27 sept

kl 20 om du vill gå in på datorn.De två bästa programmen i TV1 under hela året,är för mig detta program och Här är ditt liv med Lena Maria Klingwall,i lördags kl 21 den 25 sept.Våga lite på att Du är buren ! kram

lörd

Till top