ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Odla hopp

Allmänt Permalink2

 

Måndag den 29 aug 2011

 

Idag sken solen och lockade ut oss. Det blev uppgrävning av fem rosor från rosrabatten som haft ympstället för högt och bara skjutit vildskott.

Vi for en tur till Blomsterlandet för de hade halva priset på rosor men det blev bara en för jag tyckte de var för dyra ändå så här i slutet av säsongen. Får se om jag orkar till Plantagen och se vad de har. Men jag märkte hur svag jag är. Av den lilla vandringen på Blomsterlandet blev jag alldels matt och svimfärdig. Det är tur jag har rollatorn. Men nästa utflykt vi gör då ska vi ta med en vattenflaska till mig

 

Distriktssköterskan kom på förmiddan för att lägga om såren så det var skönt att slippa gå på ohåga .

 

På em kom gulliga S . Hon hade läst på bloggen att jag gillar glassbakelse/glasswienerbröd så så hade hon köpt med sig det till mig o vanilj kanelvetekaka till resten. Supergott.

 

Sen handlade hon änglar av mig och sen hade hon beställt pärlor till mig, det hade hon gjort när jag opererades och hade omväxlande bett till Gud och beställt, så jag skulle få inspiration komma igång med mina smycken igen. Så glad jag blev .

Tack gode Gud för alla underbara vänner jag har, känner mig inte riktigt värd det men är så tacksam, det ger mig mod att kämpa.

 

Haft ont i huvudet idag, det kanske inte var så smart att sluta med all smärtlindring på en gång. Och träningen går lite sämre för smärtan hindrar mer nu. Får väl se hur det går.

Jag vet att man sakta ska trappa ut men men………………

 

Sonen var på öron idag för få hörselslingan inmonterad i hörapparaten, dels var hörseldamen så oteknisk så det tog en evighet, hon fick kalla på hjälp för hon klarade inte inställningarna, dels blev hörapparaterna dubbelt så tunga. Så det var ingen glad pojke jag fick hem. Så nu får vi be att han vänjer sig och att det inte ska strula i skolan och att folk inte ska påpeka om hans hörselskada .

 

Maken fick slänga sig i väg till kvällsjobbet utan middag för det tog sån tid på öron. Tur barnen är hemma så jag slipper vara ensam.

 

Har ögonfrossat på Odla nu. Nu har vårlökarna kommit och jag vill ha så många. Alltför många för vad plånboken säger. Så jag ligger och suktar, vilka ska jag välja?

 

Allium ' Amplectens' Allium 'Globemaster'

 

Allium 'Ostrowskianum' Allium 'Caeruleum'

 

Inspirations 'Purple, White & Pink' Madonnalilja

 

Tulpan 'Angelique' Tulpan 'Belicia'

 

Tulpan 'Dream Touch' Tulpan 'Normandie'

 

Tulpan 'Peppermintstick' Tulpan 'Renown Unique'

 


Att plantera lökar nu är att odla hopp. Hopp om en glädjefylld skönskapande vår, hopp om att leva och se allting börja gro och växa, hopp om LIV.

Jag tror det är jätteviktigt för alla att odla hopp. Men det är ännu viktigare att göra det när livsbetingelserna kan kännas hopplösa. När modet sviker och det ser mörkt ut. Det är då vi ska odla hopp för framtiden. Hopp om det vackra och sköna, det som växer ur nästan ingenting.

Tänk dessa vårlökar som grävs ner nu på hösten, ligger i den mörka jorden, begravs i kyla och mörker. Och så plötsligt uppstår de så snart ljuset och värmen återvänder. Då har något hänt under tiden där i jordens djup. Det är hoppet som uppstår.

 

Dagens tanke: Det är hoppet som bär mig

 

 

#1 - - FraudFeeler:

Ska man ner med löarna nu?

Då kanske jag hinner iår...

Men jag har inte sett några hos local dealer ännu?!

Till top