ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

En dag med snabba växlingar

Allmänt Permalink3
Onsdag den 29 juni 2011

 

Jobbig dag, Höll på tuppa av imorse, men blev bättre efter vila och stund i skuggan där det var svalare än inomhus. Mina muskler var så irriterade idag. Undra om man kan få besvär av järnet , har ont i knälederna oxå

 

Tack för uppmuntrande kommentarer kring kläder. Igår var det ett stort problem idag ändrades perspektivet. Inte så att jag hittat kläder men annat tog över.

 

Jag hade tandläkartid idag och beställde sjukresan i god tid. Men inte kom bilen. Jag ringde o  frågade  och möttes av kommentaren,” jo den är på gång”.

Men sa jag” hur långt bort är den för jag ska vara hos tandläkaren om en kvart” ”jo den är på ingående”.

Ringde tandläkaren för att säga att jag kunde bli sen. Väntade tio min till, ringde till taxi. Jo men den var på gång, ja sa jag att tandläkaren säger jag måste vara i tid.

Då ringde hon upp chauffören o han sa att han strax skulle vara där. Då var taxin 30 min försenad. När jag står i hissen hos tandläkaren ringer tandsköterskan o säger att jag får inte komma nu när jag är så sen. Ja men jag är utanför er dörr. Ja då blev jag insläppt.

Men de var rejält sura, inte på mig men jag fick ju indirekt ta mot det, de tyckte att taxi skulle betala kostnaden för behandlingen för nu vart de ju sena till nästa.

 

Känns inte kul att komma superstressad till tandläkaren  och känna att de är irriterade . Så när de frågade om jag vill ha bedövning tänkte jag att jag spar ju tid om jag inte tar det.

Det var ett kariesangrepp under amalgamfyllningen så de fick först borra upp amalgamet och sen laga. Det tog tid och det kändes men jag klarade det utan bedövning. Men nu ikväll har jag tandvärk, tror kanten är lite för hög

 

Goda vännen B hade ringt just innan jag skulle fara för hon var i stan och tänkte hälsa på. Nu fick vi ett snabbfika innan min kurator kom. B hade gofika med sig och en timjan. Höl inte på hitta ordet timjan, men jag kom på ett knep, jag gick ign pizzakryddorna och då plötsligt kom et. Av o till har jag problem med att komma på vad saker heter. Har vissa problem med varseblivning också. Undra om det är min orkeslöshet som gör det. I alla fall hade jag o B trevligt den stund det varade.

 

Sen kom min trevliga kurator. Hon var sänd från ovan kändes det som.

 

Var över en snabbis till grannen också. Så underbart att Gud gav oss grannar som tror på Gud och att vi har så bra relation  och att vi kunnat dela så mycket glädje och sorg under åren.

 

Dagens tanke: Jes 58:8

Livet är enklare, även när det är svårare, om man har några att dela det med (citat solsblogg)

 

 

 

#1 - - ingamajNogersund blekinge:

Tänker på dig vi vanliga gnäller för inget o du STÅR Ut meddålig färdtjänst,värme o korsetter o ändå KÄMPAR du på.

Tyvärr för långt borta för att hjälpa men hoppas o ber att du får hjälp av någon som HAR EMPATI .

STYRKEKRAMAR från ingamaj NOGERSUND BLEKINGE

#2 - - FraudFeeler:

Inte kul att behöva stå till svars för saker man verkligen försökt sköta, men beroende på andra ändå inte lyckas med.

#3 - - Monica:

Rusa inte tillbaka till tandläkaren - jag tror inte att fyllningen är för hög, utan att du har tandvärk på grund av att tandläkaren har borrat i tanden. Det kan ta någon vecka innan det går över, men Alvedon brukar funka under tiden.



/Monica

Till top