ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Sol trots regnvarning

Allmänt Permalink2

Måndag den 30 augusti 2011

 

Å så skönt att min ordinarie ass var tillbaka.  Tänk att få samtala och höra hur hon haft det på sin semester och dela hur jag haft det.

 

Solen sken så nu kunde äntligen vardagsrumsfönstrets baksida bli tvättade.

Själv sökte jag försvunna plantor, fattar inte var de tagit vägen. Sen satte A o jag  ner några tomater i större krukor. Bara at få vara delaktig i ngt med trädgård ökar mitt livsmod

 

Men min yrsel och andningen var tung, jag hade pipande andning långa stunder.

 

Men jag beslöt att ta min kaffepaus ute i baden baden

När jag låg och pratade i telefon ute på gården kom sonen hem lysande av glädje och satte sig ner för att få berätta något viktigt. Jag såg att det var så viktigt att jag kände att nu var det rätt att avsluta telefon pratet och ägna mig åt honom

 

Glädjestrålande berättade han att han hade haft sin argumentation i svenska om trafiksäkerhet och fått toppbetyg både av kompissar och fröken. Klasskompissarna hade hängt vid hans läppar och alla hade gjort high five när han talat klart  och han hade haft ett fritt o ledigt språk och kroppsspråk.

Det andra beskedet fick jag ej ligga i stolen och höra utan jag skulle måsta stå upp när han gav beskedet.

Han hade fått veta att han får MVG i både kemi och biologi i slutbetyg så han studsade av glädje och så säger han ”mamma det är tack vare dig för att du förklarar så bra och ber för mig”. Nu är det ju inte riktigt så men jag är ett bra stöd det vet jag Det är roligt när man kan vara till hjälp för ens barn o de vill ha ens hjälp. Att be för alla prov det stödet fick även jag av mina föräldrar så det är självklart att föra över det till mina barn

Så nu är det nog ingen risk att han inte ska komma in på Minerva natur som är hans hopp inför gymnasiet.

 

De skall på skolresa till Göteborg på torsdag till måndag och skulle ha fysikprov på tisdag. Jag sa till honom att det kommer ni ej fixa om ni åkt buss hela natten o sen sovit lite, så idag hade de pratat med läraren o fick flytta provet till torsdag. Skönt så nu blir det att repetera atomfysik. Jag känner mig så nöjd med att få repetera allt sånt här för min egen skull

 

Sen har jag jobbat lite med predikan, åtminstone att klargöra för mig själv lite mer vad jag vill få fram eller vad Gud vill säga genom mig.

 

Min hjärtläkare ringde idag för han trodde att jag tagit prover idag men det är först imorgon jag ska göra det. Så vi skulle höras efter det.

 

Trots allt har jag känt mig hyfsad till mods. Det känns som att mötet med kyrkfolket igår, sångerna som berörde och alla böner ändå bär mig

 

Dagens tanke: Jag kommer med ljuset som gör att du förstår

#1 - - Skrivmoster:

Så roligt att höra många positiva saker! Duktig kille, som fått så höra betyg!!



Härligt att du fått tillbaka din ass. och att du kunde vara ute en stund. Gårdagen var ju helt underbar!



Nu måste jag kolla för jag tror att min kommentar igår försvann för det kom ett felmeddelande och jag kunde inte få fram om allt bara flög sin kos... Jag var här i alla fall igår, bara så du vet! :))



Allt faller på plats och din predikan blir nog så som du tänkt dig.

Kramar från mig!

#2 - - FraudFeeler:

Roligt att det hårda arbetet ger resultat (inte för att jag är särskilt förvånad...).



Inget roligt utomhusväder idag tyvärr :-(

Ha så trevligt på lunchen!

Till top