ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Adventets längtan

Allmänt Permalink4

Första advent, 27 nov 2011

 

Berit har satt sig i min kropp framför allt i ryggen. Jag trodde hon passerat men hon verkar ha kommit tillbaka. Pinvärker, men vi har i alla fall el och det verkar inte alla i södra Sverige ha. Hoppas hon ger sig av snabbt, hon verkar inte så sympatisk denna berit

 

Sov uruselt i natt så jag var knäckt på morgonen. Men en kopp kaffe fick mig vaken och sen övade vi innan gudstjänsten.

Idag var det härlig församling och härlig sång. Gårkvällen var inte lika bra, Ingen stuns i sången, för lite folk  och glädjen hann aldrig ifatt. Saknade det stora adventssjunget med kör.

 

Sonen läste texter från GT o det gjorde han bra. S hade en bra predikan om nådens år . Vad vänta vi på och vill ha för kommande år? Det jag djupast i mitt hjärta vill ha är Liv, livet med stort L och helst ett friskt Liv. Liv med familj, släkt och vänner och med Jesus som är Livets början och slut.

 

Vid fikat fikade vi vid ståbordet o det är så härligt att höra vad andra säger och som B sa nu slipper man vrida huvudet ur led för prata med dig och få ont i nacken. Så bordet blev en välsignelse för både mig och andra.

 

När vi fikade kom en tjej o presenterade sig o sa att hon läste min blogg, hej M! Jätte kul få träffa dig..

 

Efter fikat drog vi en super snabbis på stan på den tristaste julskyltning jag gått på.

Efter 10 min var vi klara.

 

På väg hem fick jag ett sms av P som ville komma förbi.

 

Super goa P med dotter kom och hade med sig lussekatter som dottern stigit upop på morgon och bakat. Sen fick jag höra av min dotter att de haft kontakt med henne för tanken var att de skulle kommit på morgon så jag skulle fått varma lussekatter, men nu var ajg ju på morgonövning med kören så det gick inte. Men tanken värmde och katterna var supergoda.

 

Vilka vänner jag har. Det är så tårarna rinner av tacksamhet.

 

Härom dan sa sonen, mamma när du blir frisk då ska vi baka en massa och ge till alla som gett till dig och oss medan du varit sjuk. Ja sa jag det ska vi. De stämmer med hans tanke när han var 14 o jag fått igen cancern för andra gången, då sa han, ”men mamma, dina vänner ger och ger men vad ger du?” Jag hoppas och ber att jag ska få chansen att ge igen

 

Ikväll startade vi en ny tradition. Vi samlades med glögg, pepparkakor, skumtomtar, lussekatter och berättade våra önskelistor. Det blev så trevligt . Så sonen o jag sa att det måste bli en tradition. Han o jag är nog de mest traditionsgillande i vår familj.

 

Läs denna artikel så bra Skolan ska kunna lussefira i kyrkan - Debatt - Expressen.se

www.expressen.se

http://www.expressen.se/debatt/1.2634354/skolan-ska-kunna-lussefira-i-kyrkan

 

Så är första adventskvällen slut. Vi har fått tända längtans ljus i vårt hem, vi har fått sätta upp hans stjärna i våra fönster, som ett budskap till vår omvärld, och det säger att Han som är världens ljus ger aldrig upp. Han ger aldrig upp med dig eller mig.

 

Dagens tanke: Adventsljusets mening finns ute i den värld som ljuset lyser på.

 

 

 

.

#1 - - Cecilia summerar:

Du ger så otroligt mycket Kristina. Bara genom att vara den du är. Och jag är säker på att de vänner som kommer med lussebullar (HURRA för det!) och annat blir hjälpta av att få ge detta, när de inte kan ge dig det som de/vi allrahelst vill ge dig.

Stor kram! Och OJ så fina skyddsänglar. En i röd ton till min dotter och en blå (som tidigare) till mig om du har. Har du adressen?

#2 - - Sonia:

Saknade första advent i Vasakyrkan, men är glad att du kunde vara med. Och vilken trevlig tradition ni har börjat med hemma. Vi alla dina vänner önskar Dig ett friskt liv, glöm aldrig det ! MEN även nu ger du MYCKET till oss, så känn inte att du står i skuld till någon. Kram

#3 - - FraudFeeler:

Ingen mandelmassa i lussekatter, det fattas antagligen ett komma där!

#4 - - Malin:

Heej. Det var jätteskoj att få träffa dig och se hur du ser ut, ett ansikte till bloggen;).Så fantastiskt mycket livsglädje! Och Maj blev så bortskämd av Anders beröm;)hihi...



Dina skyddsänglar är jättefina!! Kramkram

Till top