ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Håll ut min vän

Allmänt Permalink3

Måndag den 28 nov 2011-11-29

 

”Hör min sak i min svaghet, dina ögon ser vad som är sant, svik mig aldrig var barmhärtig vänd dig till mig, ge mig hopp”

 

Ja till dig tar jag min tillflykt Natten kommer gör mig rädd

I min svaghet ger du styrka gömmer mig här hos dig, här hos dig

Vänd dig till mig ge mig hopp, ja till dig tar jag min tillflykt,

i min svaghet ger du styrka gömmer mig här hos dig”

 

Känner mig lite låg i kväll. Fick ett blodsockerfall på eftermiddagen och det tog ut all min ork. Är som det inte hjälper att få mat då, den ger ingen energi. Jag blir alldeles skakig och sen tar det hela kvällen att återhämta sig. Jag till och med sov efter maten men det hjälpte inte heller. Nu i kväll känner jag mig låg till humöret, jag hade hoppats orka så mkt ikväll och nu blev det inget.

 

Vet inte om min och ass utflykt till två affärer vart för mkt, blev så yr på slutet och vi konstaterade båda två att jag inte får fara ut utan vattenflaska. Men några julklappar är fixade och inslagna och ngr är påtittade. Till och med ass hittade julklappar att inhandla så vår utflykt var bra för oss båda.

 

Betalade in räkningarna idag och det var inge kul. Det märks hur mkt vi haft bilen på verkstan de här sista månaderna och hur mkt jag betalat på sjukhuset.

 

Lyssnar på Eric Tilling Han har många fina texter. Ligger lite vemod i dem och det är lite så jag känner mig ikväll.

 

Håll ut min vän vi går tillsammans

vägen vidare  är inte rak

vår trogne Gud har alltid vandrat före.

och Han leder oss än en gång

Håll ut min vän vi kan gå tillsammans

om vår börda blir oss för stor

då finns vi här o hjälper varandra

i Guds namn i Guds nåd

 

Håll ut min vän vår Gud är med oss

dag för dag bär han oss genom allt

vår förtröstan varje morgon

bär vår börda varje natt

 

Håll ut min vän håll ut min vän

och om vi vacklar när oron tar över

Stormen tilltar och blåser hårt

lyfter vi vår blick till dig som skapat haven

och som med ditt ord stillar stormens våg’

Han är vår trygghet hjälp i nöden

Han bär vårt mod i mörkrets dal

Och på vår vandrig han är vår herde

och han vakar över oss varje stund

 

Håll ut min vän vår Gud är med oss

dag för dag bär han oss genom allt

vår förtröstan varje morgon

bär vår börda varje natt håll ut min vän håll ut min vän

 

Klockan är nu 02.30 och jag får inte en blund i ögonen. Somnade en minut vid 23.30 och hörde ngr ljud som väckte mig och sen har jag legat o vridit mig. I huvudet snurrar allt. Försöker tugga på sången ovan. Jag är inte ensam, jag har några som går med mig och Gud har ju koll på allt, alla mina dagar och alla mina nätter. Det gäller att våga lita på det och vila i det.

 

Dagens tanke: Håll ut min vän vi kan gå tillsammans

om vår börda blir oss för stor

då finns vi här o hjälper varandra

i Guds namn  i  Guds nåd

 

 

#1 - - FraudFeeler:

Nätterna är verkligen den sämsta tiden att var vaken.

Hoppas du får bätre sömn i natt!

#2 - - Eva:

Hej Kristina!

Hoppas att du fick sova bättre natten som var, dagen efter blir så mycket trevligare om man får sova på natten. Men blåsten bidrar också till att sömnen blir sämre när det slamrar och tjuter och skakar. Ibland känns det som om hela huset ska lyfta, åtminstone vårt som står helt oskyddat i stormvindarna.

Ha en bra onsdag! Kram Eva

#3 - - Tolmia:

Tycker om dagens tanke. Vi finns och hjälper varandra!

Kram

Till top