ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Trons kraft

Allmänt Permalink1

Söndag den 30 oktober 2011

 

Åter kväll och dagen försvann så fort. Extra timmen i morse var skön ssk som jag åkte med maken en timme innan eftersom han skulle jobba på statskyrkan och de börjar förbereda en timme i förväg. Jag hade många trevliga att prata med så timmen gick fort.

 

Det var en jättefin Gudstjänst på Vasakyrkan om Trons kraft i våra hem. Great Joy, vår gospelkör sjöng jättebra. Det var så härligt att få börja att sjunga med dom ”Detta är dagen som Herren gjort”. Det var så bra start.

Johan som predikade talade om våra hem, hur viktiga de är och att Jesus även använder sig av våra hem. Sen kunde man få förbön för att våra hem skulle bli mer fyllda av välsignelse och att Jesu närvaro skulle bli än påtagligare. Jag tycker att förbönstillfällen är jätteviktiga, man kan aldrig få för mkt förbön och jag och en del andra tog chansen. Jag klarar mig inte utan Jesu närvaro i mitt hem och känner ständigt att det behövs mer, så jag blev välsignad av förbönen och bär förhoppningsvis med mig något av det hem.

 

Hann prata med flera i kyrkan så klockan var mkt innan vi var hemma. Sen for maken och hämtade sonen som varit på jättebra läger i Skellefteå. Han delade sina erfarenheter med oss vid maten. Så glad över att han och en massa andra ungdomar vill odla sin själ. Det är det som kommer att ge något i längden.

 

Sen har jag fortsatt med pärlsorteringen och insett att flera askar blev för små så då har jag fått byta ut dem. Försökte ta bilder men batteriet i kameran var slut. Usch vad tråkigt det är sortera o ssk när det inte är tydligt var de ska, har en massa småkrafs pärlor som stör vän av ordning

Det kommer ta flera dagar till med min hastighet och det enda jag vill, är göra ngr smycken. Det positiva är att jag nu vet vad jag har.

 

På tal om pärlor och smycken, så börjar ni fundera på julklappar och vill handla hos mig så går det bra att ringa/skriva/hälsa på eller också kan ni bjuda hem mig och mina smycken och lite vänner så kommer jag och visar och värdinnan får ett smycke som tack.

 

Ni som väntar på beställningar, de kommer snart, jag har inte glömt dem.

 

Imrogon blir det sjukhuset mest hela dagen. Jag ska till min hjärtdoktor, sen onkologen för strålbehandling, sen sköterska för infektionen  i såren och så ska sonen till öron för en svullnad i slemhinnorna som de sett på datortomografin som kan ha koppling till hans migrän och maken ska till tandläkaren för sina tänder

 

Dagens tanke:  Att odla sin själ är viktigare än att plåga sin kropp

 

 

 

 

#1 - - Cecilia summerar:

Glad att du kom iväg till kyrkan och för allt det gav.

Hur hittar jag dina pärlalster, priser och hur man beställer? Minns att du lagt en del på bloggen - men minns inte när.

Kram på dig!

Till top