ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Ny trött dag

Allmänt Permalink1

Torsdag den 29 september 2011

 

Insåg i natt att det är dags betala räkningar och att det var nyss jag gjorde augustiräkningarna så det måste betyda att september regnat bort eftersom den månaden gick så fort.

 

Så jag skyndade att betala räkningarna och ringde lite samtal för dotterns räkning. Sen var det dags för veckans sista strålning. Imorgon är apparaten stängt för service

 

Jag börjar bli tröttare av behandlingen så det blev bara vila innan det var dags för körövning

 

Men en rolig sak hände. De ringde från en blomsteraffär och sa att jag hade blommor på gång. Det är alltid så spännande att se vem som tänkt på en. Blombud två gånger på två veckor det är helt otroligt.

Det var snälla M, J  och M som var här för några veckor sen. De hade skickat en fantastisk orkidé. Bild kommer

 

Som alltid roligt att sjunga och träffa vänner. Men vi var så få igår, tom bland altarna, men många var sjuka, hoppas ingen tappar sugen och att vi framförallt får fler män och sopraner.

 

Har ingen ork till ett längre blogginlägg.

 

Dagens tanke: Jag har inte receptet på framgång...

Men ett recept på fiasko...och

det är att försöka göra alla tills lags

 

#1 - - FraudFeeler:

Hmm, är det inte precis det vi håller på med hela tiden - försöka göra alla till lags?!

Ett ständigt tillkortakommande :-(

Till top