ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

GENOM ETT BRUSTET HJÄRTA

Allmänt Permalink4
Onsdag den 25 april 2012

Hade svårt att somna men till sist gick det.
Morgonen gick till telefonsamtal till olika ställen på sjukhuset.

Idag började strålningen men först skulle jag prova ut en ny tyg korsett, de var försenade så jag blev lite stressad så jag fick be att få gå innan de var klara.  

På strålbehandlingen var de sena men jag fick vila i ett rum. Nu känner de ju mig så de hade förberett hur jag skulle ligga så bra som det går. Problemet är min högra arm, att få upp den ovanför huvudet är som att slita isär kroppen.
När jag låg där kom jag på att jag inte tagit extra oxis för luften där är inte bra och jag får astmabesvär Ja det var bara att be till Gud att det skulle gå bra. Idag tog det längre tid för de tog även bilder.  Jag använder stråltiden till att be för mina vänner.

Sen gick jag upp på behandlingsenheten för få tid för provtagning till veckan.  Fick vänta ett tag på bilen men passade på att gå och be tyst  för patienter och personal som jobbade. Sen kom en trevlig chaufför.

Väl hemma säger min ass, men vad ansträngd du låter i andningen. Då var det inte bara inbillning på strålningen att jag tyckte det var tungt men var så rädd jag suggererade mig själv i rädsla, så nu blir det att komma ihåg att ta oxis innan behandlingen.

Dottern hade skickat snabbmail, idag hade de jobbat på en soptipp med flyktingar från Burma. De levde på soptippen, ngt så hemskt att se. Tänker på vilka erfaren heter hon får och hur hon får möjlighet att visa Jesu kärlek där hon går fram.

Jag har använt tiden till att packa, för imorgon räcker det med sjukhuset och att vila till vi ska fara på Facett.

Såg trädgårdprogrammet med Pernilla Månsson, längtar så tills ”jag” får så. Men problemet är hur jag ska få tag i så många pallkragar som jag behöver. Ska flytta trädgårdsodlingen till pallkrageodling framför växthuset, bli mkt bättre höjd för mig.

Av en god vän fick jag nedanstående sång som jag tog till mitt hjärta, tycker att det stämmer överens med det jag skrev igår om mörkret, det finns en blick som ser mig när min börda blir för tung, en sårmärkt hand som bryter udden av smärtan


GENOM ETT BRUSTET HJÄRTA
Det finns en blick som ser din börda
när du inte orkar mer
En sårmärkt hand som bryter udden
av den sorg som livet ger.

Det finns ett namn som kan förvandla
nederlag till ödmjukhet
Ett leende som kan förändra bitterhet till tacksamhet.

En dag skall du åter få älska
bortom rädsla, skuld och skam
Helt genomlyst - underbar ljusström
som förlöser bryter fram.

Ja, när du nått din egen botten
och du faller ännu mer
när räddningen gått helt förlorad
det är då som undret sker.

För hur skulle Kristus komma
Hur skulle Kristus
om inte på detta omvälvande sätt
Genom ett brustet hjärta,
genom ditt hjärta.
Älskade, var inte rädd!
Var inte rädd!

Dagens tanke: Ja, när du nått din egen botten
och du faller ännu mer
när räddningen gått helt förlorad
det är då som undret sker.
#1 - - Maud:

Skönt att M är på benen igen fr hemsk magplåga men arbete på soptipp låter ju inte så passande då. Men bättre än att bo på en! Vilket öde. Missade trädgårdsprogrammer igen, tur det går att se igen. Svårt när de bytt dag att komma ihåg! Älskar oxå den psalmen som du en gång visade på. Trösterik! Kanske har du ngt passande till mig som ska på dop snart? Varm kram.

#2 - - Cecilia summerar:

Det är då som undret sker...

Jag hörde den flera gånger igår kväll, med bara Ingmar och med kör, och lyssnade på texten på ett nytt sätt.

Du var i min bön när jag vaknade, Kristina. Änglarna vid din sida säger "Älskade, var inte rädd".

Kram

#3 - - Tolmia:

ÅÅÅÅÅ vilken fin sång.

Den gick rätt igenom mig också.

Får jag länka i min blogg till det här inlägget och citera sången?

Skulle så gärna att mina läsare även om de inte är så många får läsa den också.

Fantastiskt att du kan använda tiden på sjukhuset till bön för andra.

Jag blev så varm i hjärtat när jag läste det.

Och så ont det gjorde i mig att läsa om soptippen där det det bor flyktingar.

Jag ber för din dotter.

Tänk vad hon får vara med om.

Sådana erfarenheter förändrar nog för all framtid. Men det är ju tack vare att det finns människor som orkar och vill resa till sådana ställen som det också finns hopp om förändring.

Kanske inte för alla men för några.

Ber för din dotter att hon ska kunna hantera allt det svåra hon får se på ett bra sätt.

Tänker också på din arm.

Ber för den. Kram Kram Kram kram kram kram kram!!!!!!!

#4 - - FraudFeeler:

Jag är så glad att du får lite livstecken från Thailand.

Så??

-tror inte det blir något i år på den här sidan stan :-(

Till top