ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Jag är tonåring igen

Allmänt Permalink4

Fredag den 28 december 2012

 

Trodde inte det var sant när jag försökte komma underfund om tiden när jag vaknade. Den var 12.10 värre än mina barn som båda var vakna och uppe. Maken hade redan uträttat sina ärenden på stan. Jag måste ta igen min tonårssömn som jag aldrig fick

 

Oj hela dagen blir som upp och ner när man vaknar så sent. Det var bara att äta frukost och sen kolla sonens packning. Men ordningsam som han är så hade han packat allt.

 

Jag hann nu inte göra sonens vantar i julklapp så han fick ju ett presentkort på att jag skulle sy dem efter jul.

Jag lyckades övertala dottern( trots att hon var less på stan) att följa mig ner på stan för jag kan ju inte gå ensam

Vi passade på att åka med ner, så jag kunde köpa vanttyget, medan maken skjutsade sonen till Strömbäck så skulle han få plocka upp oss sen.

 

Olssons tyger hade både fleece och ull men det var 30 % på ulltygerna så jag köpte ull.

Hade tänkt köpa ett limstift med det var slut på Clas Olsson så då orkade jag inte gå på ngn mer affär och då var maken tillbaka i stan så då passade det bra att åka hem.

 

Fick sån där nackmigrän idag igen. Fattar inte varför jag har så ont i huvudet flera dar å rad. Tack o lov hjälpte panodilen

 

Sen vi ätit och jag vilat gick jag över till grannen och fick mig en pratstund. De bjöd på fika så då hann jag även träffa ngr av deras barn.

 

Såg på spåret på TV och pratade med mamma och syster E på telefon. Min syster vet inte hur hon ska ta sig tillbaka till Östersund från Strömsund, hon kan ju inte åka buss då hon inte kan sitta och den som hon åkte bil med ska inte tillbaka. Så det är ett bönemne att hon ska få tag i någon.

 

 

Dagens tanke: Vänliga ord kan vara små och enkla att uttala men de ekar i  evighet ( Moder Teresa)

#1 - - Sonia:

Önskat Dig och din familj ett gott slut på 2012 och ett VÄLSIGNAT 2013 ! Ber att det nya året ska få bli ett hälsosamt år ! Nyårskramar

#2 - - Cecilia summerar:

Tack för mejl och hälsningar! Jag har tänkt mkt på dig idag, men inte fått iväg min kommentar eftersom jag har bråkat med trasig dator. Nu kommer den. Tillsammans med tacksamheten över att du berättar hur det är och har varit för dig. Det är sorgligt med igenkänning men så ledsamt att läsa och ledsamt att det ska vara så tungt på många sätt att vara sjuk.
Jag är glad att du fått sova ut, och ledsen över biverkningar som hakar sig fast.
Stora kramar

#3 - - Tolmia:

Roligt att vara hemmma och kunna läsa din blogg igen på datorn.
Önskar att du får må bra i ryggen och slippa migrän.
Tänker på dig.
Kram!

#4 - - Pia:

Ja, huvva för att sova så där länge. För även om det är skönt så blir ju hela dagen jättekonstig! Och så tycker jag att man är trött hela dagen istället för att känna sig utvilad.. Konstigt!
Jag brukar inte titta På spåret men hörde något om teckenspråk så då gick jag in i vardagsrummet.. Och klarade de där frågorna om vilka sånger hon tecknade. Tack och lov för det.. annars hade det ju varit pinsamt!! Haha..
kram på dig!

Till top