ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Droppen urholkar stenen och Sjukt less

Allmänt Permalink4

Söndag kväll den 26 februari 2012

 

Just nu är jag sjukt less, som barnen säger, på vara sjuk och vara beroende.

Min ass är sjuk igen och nu influensa för hon tog tyvärr ej influensavaccinet. Så nu måste jag ha vikarie och det är så jobbigt när jag mår så dåligt som jag gör nu. Droppen urholkar stenen. Hela tiden är det något som tär och skaver och det är lätt att den lilla glädjen försvinner

 

 

Den här dagen har inte alls varit som igår. Igår var jag kortisonspeedad och det kan till en viss gräns vara bra för man får lite energi men risken är att man tar ut sig istället. Kunde knappt sova i natt och när jag äntligen somnade så var det med drömmar och klåda i armarna. Egentligen hade jag nog bort ta en tavegyl igår men då det inte var ordinerat så vågade jag ej men jag hade nog somnat bättre. Sen hade jag nog behövt cortison idag också men jag härdar men kroppen är inte i någon balans.

Haft så ont i ryggen idag ssk i korsryggen med ischias och domningar

 

Det enda som är pos är att kaffet smakar lite bättre.  Tyvärr orkade jag inte till kyrkan och det gör mig också nerstämd.  Jag behöver det Gudsmötet för att fungera mentalt. Kan inte fatta hur man kan välja bort kyrkan söndag efter söndag. Mitt andliga liv skulle inte fungera då. För mig är det en god vana att alltid gå utan att ens kolla vad det är. Ja det är mer än en god vana men om man gör det till en vana behöver man aldrig fundera ens om man ska gå.

Jag vet att jag behöver församlingen och att dom behöver mig. Om jag inte går fattas ju en bit även där inte bara för mig utan för dom också som är där utan min närvaro

Det har ju varit tvunget fungera under alla min sjukdomstider men ens andlig liv går mkt mer på sparlåga då.

Men jag vet at Gud vill att jag ska gå när jag kan och därför är det superprio ett. Ja egentligen går jag så snart jag kan släpa mig dit. Men idag orkade jag inte ens släpa mig dit.

 

Dagen blir så lång och ensam. Tack o lov ringde IP så jag fick en rapport från kyrkan och årsmötet.

 

Ingen matlust så maken försökte fresta med en Barnbox  från Mac Donalds för vi hade inget spec i frysen. Pommes fritten var god men inte resten och det var alldeles för mkt mat för mig, höll inte på få i mig det

 

.

 

Pratat med dottern på skype och fick se henne, å så lycklig det gjorde mig och så otroligt Hon är på andra sidan världen och jag kan se henne i realtid. Fick även se rummet och hennes kompis.

Må Gud vara nära henne.

 

Bestämde mig för ringa P och dela livet men ringde mitt i middagen. Då ringde mamma, M  så jag fick lite pratbehöv avklarat . Sen ringde P upp.

 

Jag vet inte om det var mig det var fel på ikväll men ”Så ska det låta” var urtråkigt.

 

Nu vet jag i alla fall att jag får hjälp av goda vännen MS i morgon em och en vikarie på morgonen så då kan jag släppa det för natten.

 

Dagens tanke: Vi klänger oss fast vid att Gud här bön. Droppe urholkar stenen inte gn sin kraft men genom sitt ständiga fallande

 

 

#1 - - Maud:

Attans att jag inte tog telefonen och ringde ikväll! Tänkte det när familjen lagt sig men kollade epost och sen gick tiden. Hu så hemskt med alla dessa biverkningar! Vad du måste klara av. Hoppas du får en lugn natt. Varma kramar

#2 - - Cecilia summerar:

Ditt hjärta är inte gjort av sten, så DET urholkas inte. Men jag förstår att allt krånglet, behandlingarna och ditt mående verkligen urholkar din kraft. Jag ber till den som har mer kraft att ge att välsigna dig stort. Jag talade om dig med de besökande vännerna i helgen. Kramar!

#3 - - Tolmia:

Ser att du hade en rätt bra lördag men att söndagen blev svår och att du även blev ledsen för att du inte kunde komma till kyrkan.

Jag sörjer med dig för att du inte kunde komma dit när du ville så gärna.

Men gläds också med dig för att du kan ha kontakt med dottern via skype.

Jag är så tacksam att jag får läsa din blogg och få vara med i ditt liv. Ber också för dig.

Kramar om dig. <3

#4 - - Ch.B:

Hittade länken nedan på fb och tänkte på dig medan jag lyssnade. God bättring från allt som förmörkar tillvaron!

Be Strong Delta Goodrem Lyrics

http://www.youtube.com/watch?v=E5iyk4pf2uU&feature=share

Till top