ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Att våga leva

Allmänt Permalink4
Onsdag den 25 juli 2012
 
Tack för alla kommentarer, uppmuntringar,böner och gratulationer på Kristina dagen.
Vi packade bilen och bad om Guds beskydd och for. Halvvägs så fick jag så ont nere i ländryggen, är så skör sen i lördags och nu räckte det med att maken gjorde en lite  snäv sidoförflyttning men jag trodde att det skulle släppa när jag kom på fötter. Men besökte på Ikea blev en besvikelse, jag orkade inte gå för jag hade så ont. Benen domnade på mig. Så det blev inga inköp.jag som så längtat till Ikea
 
Efter lite mat, jag plockade litet från makens och sonens tallrik,ingen ide att jag köper ngt, så for vi till sonens flickväns familjs sommarställe  för övernattning. där var mer än halva släkten. Så trevligt och kvällen avslutades med en riktig familjeandakt.
 
Har mått lite bättre idag och nu är vi hos min goda vän M och pratar och pratar. Har gått ngr meter utomhus. Det är supervarmt så jag flyter i bandagen. Imorgon ska jag bara vila. Dottern har fått det stora förtroendet att vattna
 
 
Fått låna en dator så jag kan uppdatera er.
 
Dagens tanke: "att följa Jesus är inte att följa en förebild utan våga  släppa sig själv och leva  som han gjorde"
 
 
#1 - - Fraudfeeler:

Inte bra, men inte sämst heller?! Kan bara hoppas att det blir bättre!

#2 - - Cecilia summerar:

Jag vilar också, och tänker på dig. Så glad att ni kom iväg! Önskar att du ska få må allt bättre! Kram

#3 - - Pia:

Åh vännen, trist med IKEA, men skönt att du orkade med släktkvällen.. Hoppas du får fina dagar med vila och prat.
Kram!!

#4 - - Tolmia:

Jag gråter så mycket när jag läser din blogg.
Vill så gärna att du ska få bra dagar utan att ha ont. Dagar då du kan äta utan att må illa.
Ser här att du har haft en lite bättre dag.
Och får vara med vänner.
Åå vad jag önskar att du ska få mer av den varan.
Stor kram från mig.

Till top