ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Kanelbulllarnas lovsång

Allmänt Permalink3

Torsdag den 28 juni 2012

 

Vidrig natt, Magen värkte så jag kunde inte somna. Tog smärtstillande i natt och till sist slocknade jag.

 

Maken for till jobbet halv sju i morse f eför de skulle ha sommarutflykt  med sina pensionärer  till strutsfarmen i Övikstrakten.  Det blev mer än en tolv timmars arbetsdag innan han var hemma, helt döslut.

 

Jag sorterade en klädback på förmiddan och hittade litet försvunna tröjor, sen var jag slut.

 

Väldigt konstigt väder idag, kallt, blåsigt och störtskurar. Trodde det skull bli åska för det kändes så i huvudet men det blev bara regn

 

På em kom goda vännen M på besök. Och vad har hon med sig, jo nybakta kanelbullar, alldeles ljumma. Oj så glad jag blev . Vilka vänner jag har!

Vi pratade mkt men  mkt finns kvar för fler besök

 

Sonen  fixade middan idag, gräddade våfflor. Gott men inte heller det mådda jag  bra på Är som om min mage rivits upp igen. Somnade eftyer maten och höll inte på orka vakna. Helt slut i kroppen och själen tappar sugen. Det blev inte en enda kruka gjord idag. Jag orkade bara inte fast jag längtar ut och vet att det blir bättre om jag får andas frisk luft, men benen bar mig inte riktigt.

 

Hoppas snart att biverkningarna börjar ge sig så jag får några dagars lugn och ro och orkar göra något

 

Inspirationen till att förbereda musikkaféet är lika med noll.

 

Dagens tanke: Att våga möta problemen istället för att försöka undvika dem besparar dig mycket vånda

 

 

#1 - - Cecilia summerar:

Så tufft att din mage ska behöva må så dåligt! Det påverkar ju hela kroppen. Jag ber att det ska få kännas bättre och att både inspiration och hopp ska flöda. Kramar och tack för dina fina hälsningar

#2 - - Maud:

Nej varken kanelbullar (åh bullar så gott!) el våfflor går hem hos onda magar. Vi åt också våfflor i dag, mosade jordgubbar och grädde + köttsoppa. Sol i dag och varmt i solen men nordlig vind som aldrig är varm.
Hoppas det blir sol ute och sol i sinnet och en medgörligare kropp för din del i morgon! Kram

#3 - - Tolmia:

Tänker på dig.
Önskar att du får äta och ändå må bra efteråt.
Så vackra rosor du har!
Kram <3
och välsignelseböner

Till top