ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Lymftappning

Allmänt Permalink5
Fredag den 30 mars 2012

Jag är så lycklig och tacksam för att jag fick sova riktigt gott i natt. Ni vet en sån där natt när man inte minns att man somnade, utan man släckte lampan och så sov man bara, ungefär som när man blir sövd, ena sekunden är man medveten och nästa är man borta.

Kom  i alla fall ihåg att genast  ringa reseservice när jag vaknade  och beställa sjukresa. Jag gruvar alltid lite för alla är inte så trevliga där, men idag var det min turdag, för det var A som svarade och bara hennes röst när hon säger Reseservice gör en glad.

Hon ställer samma frågor som de andra men gör det på ett sånt sätt att man inte känner sig till besvär och man känner att hon är glad för att hon känner igen ens röst. Och jag fick beställa tur och retur utan att få till svar "att det får du inte". Så jag kände mig så vänligt inställd till hela dagen.
Tänk att en glad röst kan göra så mkt

Min ass sa det var tur jag skulle in för tappning för jag var så svullen både på framsidan och i hela ryggen. Det är mkt stön när hon masserar för det gör så ont men sen är det skönt. Jag mår så mkt bättre efter massagen

Sen kom en av mina favoritchaufförer och hämtade mig. Han är också så positiv. Jag fick vänta på kirurgen så jag hann bli orolig att jag inte skulle hinna till returtiden, men då kom M bröstsköterskan.
Hon är så rar och hon såg hur mycket vätska jag samlat sen i måndags, det blev en halv rondskål igen. Hon tror det är svullnaden som trycker på venporten och ger mig smärta.

M är ju ledig över påsk men hon tänker på oss patienter som behöver tömma lymfan och funderade på att gå in och jobba en dag så det inte skulle bli för många dagar vi inte har ngn att tillgå. Vilken underbar människa! Jag förstår att hon fått utmärkelsen årets sköterska.

När jag kom hem var det bara att lägga sig och vila för då var jag utmattad.
Läste lite bloggar och kommenterade. Men vissa dar blir jag så trött i armarna att jag knappt orkar skriva.

Ute snöade det och täckte mina fina krokusar





Fick ett kort mail från dottern att hennes telefon inte fungerar i Japan så vi kan bara ha kontakt en gång i veckan när hon kan ta sig till ett internetkafé. Så det är bara at be och hoppas att hon har det bra.

Mot alla odds så bestämde jag mig för att göra veckans stora utflykt, dvs att följa maken och handla

Jag vet inte om ni förstår att det är en glädje att få göra ngt så vardagligt och i mångas ögon så tråkigt. Men för mig är det att få se ng t annat, att få göra ngt friskt och att få ha koll på vad som finns och få idéer. Det är för ansträngande så jag får använda alla krafter och lite till för att orka ta mig runt och på slutet vill jag helst ligga i sängen igen men det gårpå viljan då.  Det blev en  billig matkorg med mkt innehåll för vi hittade så mkt på extrapris.
Sen blev det sängen

Min tanke att göra ngt smycke ikväll gick upp i rök, inser att ska jag göra ngt måste jag ha startat upp det på dan när jag är piggare, men det blev en pärlbeställning. Sen behöver jag hitta fler vägar att sälja

Dagens tanke: Gamla saker försvinner och allting kan bli helt nytt. Och något underbart kan hända dig
#1 - - Annika:

Hej, jag heter Annika och bor i Boden. Jag brukar läsa pastorsfruns blogg. Tänkte att jag skulle gå in och läsa i din blogg. Jag tycker att du är en otroligt stark människa, som inte ger upp. jag ska be mycket för dig. När jag inom mitt jobb som hemtjänstpersonal ibland möter svårt sjuka, så brukar jag tänka på hur du har det. Gud välsingne dig och din familj. Du får gärna gå in och läsa min blogg någon gång om du vill. Kram från Annika Eriksson.

#2 - - Signhild Skrivmoster:

Jag blir glad när jag läser att det funkade bra för dig med både transport och det du skulle få utfört. Tänk så mycket lite vänlighet betyder och så glad man blir över den! Det borde vara en självklarhet att vi behandlar våra medmänniskor vänligt och med respekt.



Glad också över att du orkade hänga med till affären och få komma ut i det "vardagliga" som många tycker är jättetrist men som för andra betyder något positivt.

Önskar dig en riktigt skön och bra helg!

Visst är det synd om våra växter som nu står i snö igen!



Kram till dig!

#3 - - Cecilia summerar:

Tack för att du delar med dig av tacksamhet över goda möten. Jag är glad att dagen blev så bra och att du orkade vara med och handla. Att själv få välja och vrida och vända är så mycket värt. En bön för er dotter också...



Dina smycken: tror du att dina pärlvänner skulle kunna göra dig också till administratör och sen göra om den här sidan: http://www.facebook.com/Parlganget.for.Kristina till en plats där du lägger ut bilder på dina smycken? Jag har sett att sidan inte är aktiv längre, så det vore kanske möjligt att ändra på sidan till att bli ett galleri för dina pärlor. Och så info om hur man beställer och ungefärligt pris. Då skulle det vara lätt att göra reklam för ditt pärlande genom att länka till den Facebooksidan.



Kram

#4 - - PIa:

Åh så glad jag blev över ditt "flow".. för en gång skull gick det mesta din väg.. Så underbart! :)

Tack för din långa kommentar hos mig..

Jo, den där saknaden förstår jag så väl att du känner igen.. och det är nog ännu jobbigare för dig eftersom omständigheterna inte är lika ordnade som för min Carro..

Hemligheterna berättar jag för dig sen. Ses vi på tisdag på pysselträff? Kram!!!

#5 - - Maud:

Åh så härligt med flyt en hel dag och att få träffa på människor som har värdskap helt naturligt. Kramar till dig från ett härligt varmt vårligt Florence.

Till top