ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Smyckeparty

Allmänt Permalink7
Onsdag den 30 maj 2012

Synnerligen trött och slut men jättetacksam för ett mkt trevligt smyckeparty hemma hos rara S.
Jag berättade om pärlor och min väg in i pärlornas väg. Fick uppleva att bli tolkad på teckenspråk för en av besökarna var döv och hade med två tolkar.
Det var jättetrevliga människor allihop och jag fick sälja både smycken och schalar och fick ngr ny beställningar på smyckeschalar.

Dagen idag har varit lite bättre än igår men höll på tuppa av på sjukhuset när de skulle lägga om såren. Inte av omläggningen utan av ansträngningen att ta mig dit. Sjuksköterskan sa jag var kritvit i ansiktet Men när jag fått ligga en kvart hade jag återhämtat mig och andningen var normal.
Fick med mig nytt omläggnignsmaterial. Har börjat få påverkan även under armen.

Sen låg jag resten av dan för orka med smyckepartyt. Men det var värt det, jag älskar ju att träffa folk och att få göra friska saker.

Här nedan följer några bilder på smyckeschalarna men korten blev inge bra. Schalarna finns i många färger och med olika dekoration.De är supersköna och mycket användbara. Man får gärna beställa





Dagens tanke: Livet är en resa , följer du med till destinationen himmelen?
#1 - - Pia:

Härligt att du orkade ta dig till smyckepartyt och att du fick sälja dina alster! Kul med döva och tolkar också.. Kram på dig!!

#2 - - Cecilia summerar:

Åh vad jag vill se hela dig! Tänk att jag tycker att vi känner varandra så väl, men ditt ansikte skulle jag inte känna igen om i möttes.

Glad att du orkade med smyckepartyt! Jag plockade just fram det lilla röda änglasmycket som jag behöver just idag. Kram!

#3 - - Sonia:

Så roligt att du orkade, eller tvingade dig att orka !Och dina smycken är sååå fina .Kramar

#4 - - FraudFeeler:

Det är oundvikligt: anteckna mig på en lila!

#5 - - Tolmia:

Jättesnygga sjalar.

Vad kul att du kan träffa pärlvänner.

Kram Kram Kram

#6 - - Kaela:

Så tufft att bara beroende av assistenter som ju också kan bli sjuka - och att det inte direkt kommer en vikarie om någon måste lämna.



Kramar om dig!

#7 - - Svandis Ros:

Hej! Råkade hitta denna sida... kan du MAILA mig färger på dessa schalar... så läckert!



KRAM

Till top