ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Vikarie igen

Allmänt Permalink0
Torsdag den 31 maj 2012

Sov så otroligt gott när maken väckte mig. Blev en kort natt för jag var övertrött igår kväll och kunde inte somna.

När ass fått upp mig började hon må dåligt och blev yr. Hon gick o la sig en timme men blev inte bättre så då åkte hon hem. Det där är lite knepigt, de får ju inte lämna mig men hur gör man när de blir sjuka?
Hon ringde kris och bemanning och de viste inte om de hade ngn att skicka. Kändes verkligen inte bra.
Jag var tvungen fara på strålningen och där var de försenade men chauffören väntade på mig så det gick bra. Fortfarande inte hört av krisen när jag kom hem.

Tänkte just ringa chefen här i stan men då öppnades dörren och en vikarie klev in. Men då höll hon på skrämma ihjäl mig. Vore ju smart om de ringde på dörren.

Lite blev gjort men vi missade att jag måste smörjas efter strålningen. Och fortfarande kollar hon inte upp hur jag mår.

Min ordinarie kommer inte i morgon heller utan det blir vikarie. Det har varit tungt i vår med så mkt frånvaro, vi kommer aldrig i fatt och det blir ingen ordning på det jag vill ha gjort. Dessutom hade jag tänkt att ass o jag skulle åka på stan så jag kunde köpa en födelsedagspresent till maken som fyller år på måndag men nu föll det också. Vet inte hur jag ska lösa det.

Det blev vinbärskräm till middag och panodil till mig så jag skulle orka på kören ikväll.
Kom ihåg rings sjukhuset för att höra hur det blir med cellgiftsbehandlingen om 1,5 veckor för jag tyckte de räknat för lite tid.
Mkt riktigt hade jag rätt så de bytte läkartid så jag får komma tidigt för då hinner man ge behandlingen  under dag tid. Det är tur när patienten kan tänka själv.

Maken hämtade mig på kören och vi drog iväg till Maxi för det var tomt i kylen. Det är märkligt så många fler kassar det blev när jag var med och mkt dyrare också. Men det måste vara mer än en månad sen jag var på en affär men jag var helt slut när jag kom hem.

Då hade gulliga G  B varit hit med nybakat matbröd, det smakade supergott till kvällsfikat. Välsignade medmänniskor.

Dagens tanke: Det är svårt att ge bort vänlighet, den kommer hela tiden tillbaka till dig
Till top