ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Hostar av slem och damm

andligt, biverkningar Permalink3

Tisdag den 27 november 2012

 

Vaknade av hostan  men idag var febern det lägsta den varit på i,5 vecka, kanske det går åt rätt håll.

Kände mig så tacksam över allt gott jag ändå har, dels att jag inte blev inlagd igår utan fick fara hem, att det finns så mkt medicin att tillgå i Sverige, bra läkare och nära till sjukhuset, min tro , min familj, min släkt, ett hus på markplan, vänner som ber och bär, den underbara dottern hemma, en skötsam son som det går bra för i skolan, inga raketer som kan slå ner i vårt hus, jag behöver ej vakna med oro i magen för freden i vårt land

 

Visst jag mår inte bra men jag har det bra.

 

Igår skrev ngr vänner så gulligt till mig på fb ”Att vända det jobbiga till nåt positivt, borde det finnas Nobelpris för - och Du skulle vara den självklara mottagaren!!! ”  Blev så rörd.

 

Tänker att kan jag få vara ett vittne i det lilla att min tro ändå bär, så är det stort.

 

Idag fortsatte vi med bokhyllan. Det går sakta framåt Men dammet är inte bra för min hosta.

Mitt i allt så kom de  från Ume energi och skulle byta fjärrvärme mätare, den ska bytas vart tionde år men de hade strul med avläsningen så de byter redan nu då det gått nio år.

 

På em var det utvecklingssamtal för sonen på Minerva och det lät så bra  så då är man som mamma nöjd.

 

Sonen o jag hjälptes igår åt med att göra en halv sats pepparkaksdeg , jag vägde o han rörde men ngt gick fel. När A  skulle baka ut degen i kväll gick det inte, den bara sprack och var mkt mörkare än vanligt. Jag har aldrig misslyckats med den degen som jag gjort i mint 30 år. Provad arbeta in mera smör , men konstig ändå. Mamma sa jag skulle pröva med mera vatten o låta den stå över natten. Men jag misstänker att det kommer hamna i soppåsen om inte ett under sker i natt. Så trist. A skulle göra en paus i pluggandet så vi skulle ha pepparkakor till första advent och jag kunde finnas med som översynsman innan behandlingen.

 

Jag har förhört sonén på svenska inför fredans prov och känner igen det han läser från dotterns gymnasiestudier.

 

I morgon har jag MR på hjärtat men har just insett att med min hosta kommer det knappast gå så jag måste ringa imorgon.

 

Vet ej var dagen tog vägen men nu är det natt  och febern har stigit

 

Dagens tanke: Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Källa: Nalle Puh

 

 

#1 - - Cecilia summerar:

Jag instämmer med den Nobelkommittén! Du är en förebild. Tack!
Önskar så att du ska få må bättre nu och att allt samverkar till att julen blir extra god. Kram

#2 - - FraudFeeler:

Bara febern ger sig nu!
Hoppas verkligen att du får ta behandlingen på måndag, så kan julen få bli lite trevligare än i den ursprungliga planeringen.

#3 - - Kaela:

Ber för dig!

Kom att tänka på att du kanske skulle tycka det vore roligt att titta in på sajten "Att dela kristus med varandra" som jag drivit i tio år. De första åren på msn.
Nu på NING.

http://katakomberna.ning.com/

Kram!

Till top