ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Min assistent slutar

Allmänt, Smycken Permalink7

 

Tisdag den 30 oktober 2012

 

Vaknade av att jag hade så ont i magen.

Sen kom min ass med ett supertråkigt meddelande. Hon har blivit erbjuden en tjänst som hemslöjdskonsulent efter jul och ska söka den och får säkert den för hon har jobbat där tidigare. Jättekul för henne för hon gillrar verkligen sånt och såna jobb växer inte på trän men så fruktansvärt tråkigt o jobbigt för mig.

Jag har aldrig haft en så bra ass som henne och vi har klickat så bra på allting. Samma intressen, hon är duktig , hon ser och hon är så bra på fixa till snyggt, hon kan allt.

Så nu börjar sökandet och jag känner mig så less, det är nog  att söka vikarier men att hitta en ordinarie som jag kan leva ihop med så många av dygnets timmar  känns värre, man är så inpå varann att man behöver kunna prata med varann, ha likartade intressen o att hon kan saker.

Och jag som sett fram mot ytterligare ett trädgårdsår med henne,

Så nu måste ni hjälpa mig att be fram en som passar här. Det känns egoistikst att be att hon inte ska få hemslöjdskonsulenttjänsten för att jag vll ha kvar henne men det vore ju min önskan för egen del om man bara finge tänka på sig själv

 

Har inte mått bra idag. Ont i huvudet, magen  och bråcket.

 

Var ju fastande i morse för att jag skulle på sjukhuset och ta fasteprover.  Det gick bra och taxin väntade o på onkologen är de ju så rara.

 

Hemma igen och fick äntligen äta.

Dagens kärleksfulla morot från mitt trädgårdsland

 

Kollad åter om jag fått pengar från Bonprix men inte .

 

 Tog tag i  mitt dåliga samvete. Sa i ett svagt ögonblick att jag kunde trä om pärlhalsband och en nappade på det direkt fast jag hade ju tänkt hinna träna på det innan jag tog på mig något sånt och se hur mkt tid det tog.  

Sen har jag ju inte mått så bra att jag orkat med det.

För att bli säker på det gick jag en ny kurs när jag var på PUSS. Så jag har nu hållit på med detta. Fick problem nästan på en gång för pärlorna hade så extremt små hål så pärlsilket gick av så jag fick börja om flera gånger o ta ny tråd

 Sen upptäckte jag av en slump att det var olika storlek på pärlorna så jag måste trä dem i storlekts ordning, fick stå o klippa loss varje pärla och peta ut det gamla silket . Så bara uppstarten har tagit en massa tid.

Nu har jag knutit en tredjedel så jag är så tacksam för det.

 

Jag måste bli klar i kväll för hon skulle resa bort och ville ha halsbandet med sig.  Så sen återstår att beräkna priset, det är ju inte min starka sida.

 

Sen slog magvärken till dig igen

 

Dottern har varit till doktorn, det visade sig vara pollen säsong i LA och hennes astma har blivit mkt sämre och medicinen hade slutat verka och därför fick hon sån huvudvärk av att försöka få luft. Så nu har hon fått allergitabletter, astman spray och ny huvudvärks medicin. Det kostade 1200 kronor. Tänk här i Sverige hade läkarbesöket kostat max 300 kronor, vi har det verkligen bra jmfört med USA, så det var ingen kul kostnad att få i hennes smala budget, men det viktiga är ju om hon kan bli fri från sin huvudvärk så hon kan få ut det hon ska av utbildningen.

Imorgon ska jag ta influensasprutan.

 

Nu är halsbandet färdig knutet, sluttrådarna brända och lackade för att inte gå upp. Det blev så snyggt med ny tråd, som ett nytt halsband. Hoppas hon blir nöjd.

 

 

Fick ett långt långt skypesamtal från dottern som satt i ett varmt Kalifornien och svettades. Å så roligt prata med henne och höra hur hon växer i tron.  Det är såna bönhörelser för mig.

 

Dagens tanke: Omtanke ger värme och vänskap. 

 

 

 

 

#1 - - Cecilia summerar:

Det är mycket av det du skriver som väcker mina morgontankar, men mest tänker jag på detta med din assistent. Sorg ÄR egoistisk, och ska vara, utan att det är något att hadåligt samvete för. Självklart unnar du henne att göra det hon vill och drömmer om, men det tar inte bort faktumet att det här påverkar din trygghet och ditt liv. En förlust och en sorg.

Jag har så svårt att be just nu, men gör det ändå, och hoppas att Gud hör mer till orden än till min tillfälligt vacklande tro. Och orden handlar om att rätt person ska sändas i din väg. Någon som ger dig just det du behöver i en assistent.
Stor kram

#2 - - Sanna:

Jag hjälper gärna till och ber för en ny assistent - eller det som Gud ser som det bästa.
Jag kan inte hjälpa till så mycket till din dotters kassa men om du lämnar ett kontonummer kan jag i alla fall skicka 200 kronor som en liten hjälp.
Du är duktig på dina halsband
Önskar dig en fin dag

Svar: Vad gullig du är, har du en mailadress kan jag skriva kontonumret till dig kram
Ruach

#3 - - Signhild Skrivmoster:

Tråkigt för dig att din ass. slutar. Nu får vi ha en ny passande ass. som böneämne. Det är en viktig fråga för dig.

Skönt att dottern fått svar på sin huvudvärk och att det kanske löser sig för henne.

Du är duktig som kämpar på med pärljobb fast du inte mår bra. Halsbandet blev jättefint och ägaren måste bli supernöjd! Vilket "pillerjobb" ... !!

Hoppas du får en bättre dag i dag i ditt mående.
Skickar en varm kram!

#4 - - Pia:

Nä så tråkigt att läsa om din assistent. Jag förstår verkligen hur du menar.. För hennes skull önskar man ju att hon fick jobbet.. Men för din skulle vore det ju bra om någon annan än hon fick det. Jobbigt läge! Jag hoppas verkligen att du kan hitta en minst lika bra ass som din är idag.

1200:- är ju mycket pengar men om hon fick både läkarbesök och alla mediciner för den summan så var det inte så mycket dyrare än i Sverige? Astma- och allergimedicin är ju skitdyrt här i Sverige.. Eller tänker jag fel? Det är ju jättemycket pengar oavsett förstås, men jag trodde nog att det skulle vara ÄNNU dyrare i USA!

Åh så snyggt halsbandet blev. Va duktig du är!!! :)

Skicka ett sms när du vaknat så kan jag ringa dig.. Vill prata med dig, det var så länge sedan..

Kram!

#5 - - Marie:

Så tråkigt att din assistent ska sluta jobba hos dig. Vi ber att det ska lösa sig till det allra bästa för dig! Kram!

#6 - - Tolmia:

Å du som har berättat hur bra ni fungerar ihop din assistent och du.
Jag är verkligen jätteledsen för det här.
Vilket otroligt tålamod du har med pärlandet.
Och så fint det blir.
Kram från Tolmia

#7 - - Inger-Marie Lindgren:

Jag beklagar sorgen. Jag kände din mamma när jag var ung. Vi var med i samma bönegrupp. När jag gifte mig så tappade jag kontakten med henne. Hon var en mycket fin o genom god person. .Vad fin smycken ni har gjort. Finns dom att köpa i dag? MVH Inger-Marie

Till top