ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Släpp nu lite solsken in släpp nu litet solsken in

Allmänt Permalink6

Fredag den 28 september 2012

 

Jag sov lite bättre i natt trots att mitt hopp igår kväll inte var ssk stort. SÅ glad för det.

 

På förmiddan kom goda vännen M förbi på förmiddagskaffe o hade choklad med sig. Tänk vad mkt ett besök gör, det lyfter en ur sin egen tankebana, det vidgar vyerna och ger en lite glädje som bottensats.

Visst jag mår inte bra men det är godare fika med  ngn annan även om det smakar dåligt i sig, smaken får en skjuts av glädjen av gemenskap.

 

Sen jag vilat gick jag ut en stund på gården för solen sa: kom ut, idag värmer jag, och det gjorde den. Strövade runt lite på baksidan och försökte tömma ngn kruka men det var för mkt ansträngning så nu ligger jag här igen. Skratta inte, det var små plastkrukor jag inte orkade, de stora lät jag vara!!!! Man glädjen över solen värmer mig i botten.

 

Släpp nu lite solsken in släpp nu litet solsken in Öppna hjärtats fönster och släpp solen in släpp nu lite solsken in

 

Tyvärr är de för kallt lägga sig i en Baden baden  stol och stå still orkar jag inte men nypan frisk luft var värdefull. Hoppas det blir så här fint väder i helgen för då kan jag få fler nypor, men ryktet säger regn imorgon.

 

Glad för alla varma tänkvärda ord.

 

Nu i kväll var maken på konsert och goda vännen P om hit på fika. Vi har inte träffats på länge så vi pratade o pratade allt från pyssel, utbytesstudenter o politik Så hon for först kl 00.40 och då kom maken hem. Vi smaskfikade på  supergoda nybakade chokladbiskvier som jag faktiskt kände smak av, som hon hade med sig. Fick ett pysselljus oxå  Hon hade med sig så vi kunnat pyssla men tiden räckte ej o min ork var för låg, jag kallsvettades bara av att ta fram fikat.

 

Dagens tanke: All Gud någonsin ber dig att göra, även om det är svårt,  frågar han därför att han har någonting stort i åtanke för dig

 

 

 

#1 - - Tolmia:

Så glad att du har vänner som du kan träffa.
Vill önska dig en trevlig helg trots allt svårt du har gått igenom den här veckan.
Stor kram och Guds välsignelse önskar jag dig.

#2 - - Kaela:

Härligt att du har fått en så fin stund två gånger till och med - med vänner.
Det är sant att kaffe tillsammans smakar många gånger godare än kaffe i ensamhet.
Och för dig extra mycket förstås...
Idag är jag glad om du orkar prata lite med Far om mig.
Jag ska läsa några av mina dikter i Hedvigs kyrka kl. 19.30.
Det är Kulturnatten i Norrköping och kommer nog en hel del folk.
Så har jag drabbats av en förkylning.

Men med Guds hjälp är jag säker på att det går bra ändå!

Kramar om dig!

#3 - - Sonia:

Glad för de fina stunderna ! Önskar att de blir fler ! Kramar

#4 - - Maud:

Så skönt med en natt med sömn! Och trots din lilla ork så blev det en fin dag sol och med två! fikavänner på besök. Härligt trots allt. Den dagen var du verkligen värd efter allt som varit i veckan. Kram!

#5 - - Maud:

Så skönt med en natt med sömn! Och trots din lilla ork så blev det en fin dag sol och med två! fikavänner på besök. Härligt trots allt. Den dagen var du verkligen värd efter allt som varit i veckan. Kram!

#6 - - Pia:

Åh det var en av de trevligaste kvällar jag haft på länge!!! Tack!!
Kram! <3

Till top