ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud är full av under

Allmänt, andligt Permalink6

Söndag den 28 april 2013

 

Sov inge vidare men tacksam för några timmar . Vaknade utan att känna halsont. Bönesvar.

 

Var tidigt i kyrkan då maken skulle jobba i sin kyrka.

Vi var alla i tid så det fanns gott om tid att  ta det lugnt och vila. Hann ett ögonblick tro att jag glömt predikan hemma för den låg ej där jag tänkt den, det var bara att jag höll bibeln upp och ner.

 

Härliga delgivningar och sång. Det märkliga var att jag som ej kunnat sjunga med i psalmerna sista året utan att oktavera ner dom i basläge plötsligt kunde sjunga och kom upp i höjd. Det var ett under. Klumpen i halsen kändes borta.

 

Sen kände jag inte av ngn sjukdom under hela predikan. Det är så fantastiskt hur Gud håller mig under armarna när jag predikar. Jag mår så gott i den stunden. Kan inte annat än tacka för alla förböner och tankar.

Idag var temat att växa i tro

Jag predikade om att det är roten som avgör om det blir ngn växt. Talade om att det är i mörkret som det växer, att det  handlar också om att våga tro man är Buren när det är mörkt, när man inte ser Guds ledning, Guds kraft. Att växten också sker i mörkret, i det svåra när man inte tycker man får ngt från Gud, när man tvivlar.

 

Fick mkt response sen och det känns alltid bra om man får höra att ngn fått ngt. Men det är också Gud som ska ha tacket 

 

Fikade med ngr nya som sökte min man. De sa att jag fått den bästa mannen i världen, för de hade mött honom i jobbet.

 

När vi kom hem var jag jättetrött så jag la mig i växthuset en stund och bara slappade-

 

Eftersom solen sken och det är nästan snöfritt hade jag bett mannen att grilla till middag. Vi bjöd hem goda vännen H. Det blev en perfekt middag förutom att pinnbröden  misslyckades. Men de får vi ta en annan gång. Idag åt vi inne, det var ingen som nappade på förslaget att äta ute.

 

I kväll nappade en annan fisk, jag drog upp rosa snäckskalspärlor på fb metet. Ja jag är med  i ett gäng smågalningar som metar i cyberrymden.

 

Nu ska det bli skönt att sova .

 

Dagens tanke: vet att din bön är verksam, vet att det är viktigt att du har dina rottrådar fästa i Gud och att när det ser som mörkast ut kan du få de mest fantastiska bönesvar. Det gäller att våga vara kvar hos Gud i mörkret (ur min predikan)

#1 - - Sonia:

Fin gudstjänst ! Mycket tankeväckande och uppbygglig predikan ! Du har en värdefull uppgift i att förmedla Guds ord. Nu ber jag att din vecka blir bra på alla sätt. Styrkekramar !

#2 - - Cecilia summerar:

Så underbart att du fick vila från smärtor och helt fokuserad stå i Guds tjänst! Jag gläds över en lindrigare dag!

#3 - - Sanna:

Tack för de orden!
Tacksägelse för att du mådde bra och kunde sjunga - att Gud ville uppmuntra dig så.
Jag önskar dig och ber för en bra vecka framöver - det är verkligen dags att du får sådan kan jag tycka...

#4 - - FraudFeeler:

Så tacksamt med alla positiva saker samma dag (då kan man nästan bjuda på pinnbrödsdebacklet, eller...?)
Hoppas du får en bra dag idag, trots det trista vädret. Blir det stabilare när april tar slut kanske??

#5 - - Tolmia:

Men det där var fantastiskt att höra.
Och även något som jag ser här på bloggen.
Det är inte bara i din predikan.
Jag ser det hela tiden.
Att du har dina rottrådar fästa vid Gud.
Och även hjälper andra att få det.
Glad för stunden du fick i växthuset också.
Och för dina goda vänner.
Kramar <3

#6 - - Pia:

Härligt att det blev bra!!!! Men alltså, hur mår ass som stoppar in en kaka i medicinskåpet?! :(
Hoppas ni får en fin Valborgsmässoafton! Kram min vän!

Till top