ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Mellnadagsrea vilket mörker när man har min sargade kropp

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink4

Fredag den 27 december 2013

 

I natt fick jag sova, jag somnade efter en halvtimme. Så underbart. SÅ tacksam

När maken tvättade mig började det klia på stortån, när jag kliar med andra foten lossnar en skinnbit o det visar sig var en riktig blåsa där med öppet sår. Även en blåsa på andra foten. Undra vad jag nu drabbats av? För att kunna ha på skor o strumpor fick det bli compeedplåster.

I stortån som jag opererade i somras hade jag fått ett rejält nageltrång med varinfektion förra helgen, tyvärr skulle tånageln klippts förra veckan men ass vågade ej så nu hade nageln tryckt sig in i skinnet. Jag som bar ett hopp om att äntligen få börja badträna igen när såren från operationen i buken läkt lär få vänta igen. Hoppas det inte blir samma krångel igen. Nu kör vi med alsolsprit omläggning och tandtråd

På tal om sår så känns det som jag har kvar ngt vasst i operationsområdet. Det sticker och irriterar. Blir det inte bättre så måste jag väl höra av mig till sjukhuset

 

 

Dottern och jag hade bestämt att åka på Strömpilen och byta min julklapp och se om vi hittade något på rean. Det är bara att konstatera, man ska vara ung, man ska ha en kropp med två bröst . Man ska inte vara utan bröst ,.vara ryggskadad och ha både bröstväst och plastkorsett. Då finns det inga kläder varken på rean eller på fast pris. Jag prövade och prövade o till slut vreds sig dottern av skratt det fanns inte ett plagg som passade och passade det någorlunda då stack korsett en ut som ett stort horn. Tänk att det ska vara så omöjligt att hitta ngt som inte är gnskinligt, inte så urringat som har ett snyggt  fall så jag kan känna mig fin.

 

När jag var i Malmö i höstas hittade jag en blustunika som var perfekt och ångrar nu att jag inte köpte den i två färger. Dottern ska gå på den affären o se om de finns kvar .

 

Men vi hade trevligt  och dottern hittade lite på rea, bl a en klänning för 100 kr i en ljuvlig blå färg.  Jag behövde många vilopauser men det är tur att det bara är ngn meter mellan varje butik. Men jag var fullkomligt däckad på vägen hem. Hade så ont att ajg knappt kunde andas såd et blev sängen direkt. Sen hjälptes dottern o jag åt med att göra maten. Trevligt

 

Sonen och flickvännen tog hand om tvätten, det blev lite paniktvätt inför lägeråkande sonen imorgon. Han ska på Livskraft lägret över nyår, det ska även flickvännen så de får det säkert trevligt. Det brukar vara så andligt givande dessa läger men det behövs förböner för ungdomarna och ledarna

 

Med posten kom det en del julkort och en julklapp från A . Kul med et som kommer i efterskott.

Började titta i Impecakatalogen på blomoor och frön för nästa år,, fick ett bra tips av min syster att jag kunde använda julklappspengarna från mamma till växthusbevattningen ja,g önskade mig då kan jag  ju beställad den själv på nätet så slipper min man ha ångest för internetbeställning

 

På kvällen fick vi trevligt besök av K o P. De hade med sig kaffe o en julhandduk och vi fick gratta K i efterskott, jag fick göra upp om ett misstag och så fick de sin tackpresent för hjälpen på min födelsedag.

Sen fikade o pratade vi tills det var dags för sonens flickvän att åka hem o då fick hon skjuts av P till bussen. Det är så härligt med vänner som man kan prata med om allt även trosfrågor . Det är viktigt få dela tron med varandra.

 

Dagens tanke: Släpp aldrig taget om dina vänner! (Nalle Puh)

#1 - - Fraudfeeler:

Alla kan vi tycka att det är svårt att hitta kläder man trivs med, så jag kan tänka mig att det blir näst intill omöjligt med alla dina bivillkor.
Hoppas dottern kan hitta av ett ex till av tunikan!

#2 - - Cecilia summerar:

Så ledsamt att inte hitta något som passar när insatsen är så hög. Orkeskrävande utflykt. Skönt att du hade älskad dotter med och att ni kunde skratta lite åt eländet. Hoppas det finns nåt tips på nån lapp i den fina tunikan så du kan googla dig till var de finns. Om inte tösen hittar den. Helst på rea förstås.

Varma kramar!

#3 - - Kaela:

Så skönt att du haft båda dina barn hemma under jul.
Och att du fick lite "tjejtid" med din dotter.
Jag har också varit på mellandagsrea och konstaterat att allt som hänger på galgarna är ungefär samma saker.
För dig blir det ju dessutom extra svårt.

Kramar om och skickar varma tankar!

#4 - - Annika:

Ja, visst är det härligt med vänner som man kan prata med, och dela sin tro med . Och man ska ju vara rädd om de vänner man har. Även de som man inte träffar så ofta. Det är stärkande att umgås med det. Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år. Många kramar från mig.

Till top